ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج اولیه بنچمارک‌ها: شکست اسنپدراگون ۸۸۸ از A14 Bionic اپل

اپل چندین هفته پیش از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با چیپ A14 Bionic رونمایی کرد و اسنپدراگون ۸۸۸ هم به تازگی معرفی شده. حالا طبق نتایج اولیه بنچمارک‌ها، پردازنده پرچمدار کوالکام عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نماینده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

اپل چندین هفته پیش از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با چیپ A14 Bionic رونمایی کرد و اسنپدراگون ۸۸۸ هم به تازگی معرفی شده. حالا طبق نتایج اولیه بنچمارک‌ها، پردازنده پرچمدار کوالکام عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نماینده اپل دارد.

کوالکام دیروز نتایج رسمی بنچمارک‌های اسنپدراگون ۸۸۸ را منتشر کرد و حالا سایت Anantech آن‌ها با نتایج اپل A14 Bionic مقایسه کرده. در حالی که نسل جدید چیپست پرچمدار کوالکام نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ بهبود زیادی را تجربه کرده، همچنان از A14 Bionic عملکرد پایینتری دارد.

اسنپدراگون ۸۸۸ که با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه یافته و از یک هسته Cortex-X1 و سه هسته Cortex-A78 بهره می‌برد، از چیپ A13 Bionic مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ هم شکست خورده است.

اسنپدراگون ۸۸۸

جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام در بنچمارک گیک‌بنچ در بخش تک هسته‌ای به امتیاز ۱۱۳۵ دست پیدا کرده که پایینتر از A13 Bionic با امتیاز ۱۳۳۱ و A14 Bionic با امتیاز ۱۶۰۳ است. در بخش چند هسته‌ای امتیاز اسنپدراگون ۸۸۸ برابر ۳۷۹۴ است، در حالی که A14 Bionic به امتیاز ۴۱۸۷ دست پیدا کرده. چیپ A13 Bionic نسبت به نماینده کوالکام عملکرد پایینتری از خود نشان داده و امتیاز ۳۳۶۶ را بدست آورده است.

در بخش پردازشگر گرافیکی هم اسنپدراگون ۸۸۸ نتوانسته چیپ‌های مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ را شکست دهد. با وجود این شکست، پردازنده جدید کوالکام بهترین عملکرد را در دنیای اندروید از خود نشان می‌دهد و بالاتر از کرین ۹۰۰۰ در گوشی میت ۴۰ پرو قرار می‌گیرد.

اسنپدراگون ۸۸۸در گذشته گزارش‌ها به شکست A14 Bionic توسط اسنپدراگون ۸۸۸ اشاره کرده بودند، اما طبق نتایج اولیه چنین موضوعی صحت ندارد. بد نیست بدانید با نتایج اولیه پردازنده پرچمدار کوالکام روبه‌رو هستیم و با توجه به این موضوع شاید عملکرد آن در دنیای واقعی متفاوت باشد.

اسنپدراگون ۸۸۸ در پرچمدارهای اندرویدی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این احتمال وجود دارد که با بهینه‌سازی‌های مختلف، عملکرد آن بهبود پیدا کند و حتی بتواند A14 Bionic را شکست دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ آذر ۱۳۹۹

    تو دنیای اندروید کوالکام حرف اول رو میزنه ولی مقایسه تراشه در دو پلتفرم اندروید و ای او اس . اشتباهه
    اندروید روی ماشین مجازی اجرا میشه در صورتی که ای او اس نیتیو اجرا میشه

    • soroush shamsi
      soroush shamsi | ۳۰ آذر ۱۳۹۹

      تو چ میدونی از دنیای اندروید تخم حرام

      • saeed۱۹۸۵۹
        saeed۱۹۸۵۹ | ۲ دی ۱۳۹۹

        الان این چه طوری فحش داده
        والا کامنت گذاشتن توی دیجیاتو شده مصیبت بعد این ... میاد راحت فحش میده ما چهارتا حرف ساده مینویسیم ثبت نمیشه

      • مهرداد دماوندی رادمنش
        مهرداد دماوندی رادمنش | ۲ دی ۱۳۹۹

        شاش بخور تخم حرام

      • آریا
        آریا | ۲ دی ۱۳۹۹

        باز بابات رو صدا زدی؟

مطالب پیشنهادی