ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وان‌وب ۳۶ ماهواره اینترنتی را با راکت فضایی روسیه در مدار زمین مستقر کرد

شرکت مخابراتی بریتانیایی «وان‌وب» ۳۶ ماهواره اینترنتی را به کمک راکت روسی سایوز در مدار زمین مستقر کرد. راکت روسی «سایوز» روز جمعه ساعت ۱۵:۵۶ به وقت ایران از پایگاه فضایی «وستوچنی» روسیه پرتاب شد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

شرکت مخابراتی بریتانیایی «وان‌وب» ۳۶ ماهواره اینترنتی را به کمک راکت روسی سایوز در مدار زمین مستقر کرد.

راکت روسی «سایوز» روز جمعه ساعت ۱۵:۵۶ به وقت ایران از پایگاه فضایی «وستوچنی» روسیه پرتاب شد و ۳۶ ماهواره اینترنتی متعلق به شرکت انگلیسی وان‌وب (OneWeb) را به مدار حمل کرد. پس از نزدیک به ۴ ساعت ماهواره‌ها که ابعادی برابر با یک ماشین ظرفشویی دارند در مدار مستقر شدند و وان‌وب با انتشار پستی در توییتر موفقیت مأموریت را اعلام کرد.

نمایی از نحوه آرایش ماهواره ها پیش از پرتاب

این مأموریت، سومین پرتاب وان‌وب در سال ۲۰۲۰ و در مجموع چهارمین پرتاب این شرکت با هدف استقرار ماهواره‌های اینترنتی در مدار زمین به شمار می‌رود. این شرکت لندنی حالا ۱۱۰ ماهواره در مدار مستقر کرده و می‌خواهد با استقرار ماهواره‌های بیشتر دسترسی به اینترنت را «برای همه، در هر مکان و در هر زمان» امکان پذیر کند.

وان‌وب اوایل آذر ماه امسال رسما از ورشکستگی خارج شد و از انجام چهارمین مأموریت پرتاب ماهواره‌ها به مدار زمین پس از تقریباً ده ماه در اواسط ماه دسامبر خبر داد. مأموریتی که حالا با موفقیت انجام شده و این شرکت را به هدف استقرار ۶۴۸ ماهواره در مدار نزدیک‌تر کرده است.

وان‌وب حالا به طور رسمی تحت مالکیت یک کنسرسیوم شامل دولت بریتانیا و شرکت Bharti Global هند فعالیت می‌کند. وان‌وب سال ۲۰۱۲ با هدف ارائه اینترنت ماهواره‌ای تأسیس شد و اسفند ۹۷ نخستین گروه از ماهواره‌های خود را به فضا پرتاب کرد. اما اوضاع برای این شرکت به خوبی پیش نرفت و اواسط فروردین ماه امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی