ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین سدان برقی فولکس واگن با برد حرکتی 700 کیلومتر راهی بازار خواهد شد

شرکت فولکس واگن پس از رسوایی تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده خودروهای دیزلی در سال 2015 که از آن با نام دیزلگیت یاد می‌شود، تغییر استراتژی داده و در تلاش است با تولید محصولات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

شرکت فولکس واگن پس از رسوایی تقلب در اعلام میزان گازهای آلاینده خودروهای دیزلی در سال 2015 که از آن با نام دیزلگیت یاد می‌شود، تغییر استراتژی داده و در تلاش است با تولید محصولات برقی، به نوعی اعتبار از دست رفته‌اش را بازگرداند.

این خودروساز بزرگ آلمانی در سال‌های اخیر با رونمایی از سری کانسپت‌های ID، عزم جدی خود را برای تولید اتومبیل‌های الکتریکی نشان داده است. پس از معرفی نسخه خیابانی هاچبک ID.3، کراس‌اوور ID.4 و کراس‌اوور کوپه ID.5 که در آینده نزدیک پرده‌برداری خواهد شد، شنیده‌ها حکایت از آن دارد این کمپانی در حال کار روی نسخه خیابانی سدان مفهومی ID Vizzion است.

آنطور که نشریه اتوموتیو نیوز اروپا (Automotive News Europe) گزارش کرده، نسخه تولید انبوه ID Vizzion با کد داخلی Aero-B بین مهندسان فولکس واگن شناخته می‌شود و اگر همه چیز طبق برنامه برود، نسخه تولیدی آن سال 2023 با نام ID 6 به فروش خواهد رسید.

گفته می‌شود فولکس واگن این سدان الکتریکی را با پک باتری 84 کیلووات ساعتی راهی بازار خواهد کرد. ژرمن‌ها ادعا می‌کنند به لطف این باتری نسبتا حجیم و مطابق با استاندارد WLTP، امکان پیمایش مسافتی در حدود 435 مایل (معادل 700 کیلومتر) برای نسخه خیابانی ID Vizzion میسر خواهد بود.

در کنار این، سدان سبز فولکس واگن از شارژ سریع 200 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و تنها با 10 دقیقه توقف در یک ایستگاه شارژ پر سرعت، انرژی لازم برای پیمودن 143 مایل (230 کیلومتر) مسافت در باتری آن ذخیره خواهد شد.

فولکس واگن در نظر دارد ID 6 را در دو نسخه دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل راهی بازار کند. به گفته نشریه اتوموتیو نیوز اروپا نسخه دو دیفرانسیل یا همان AWD این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیازمند 5.6 ثانیه زمان خواهد بود، نسخه تک دیفرانسیل هم در عرض 8.5 ثانیه صفر تا صد را محقق خواهد کرد.

از نظر طراحی ظاهری، ID 6 تا حد امکان به مدل مفهومی وفادار باقی خواهد ماند. با توجه به اینکه در خودروهای برقی بحث ایرودینامیک اهمیت بیشتری دارد، انتظار می‌رود این خودرو از بدنه‌ای سیال و یک‌دست برخوردار باشد.

شایان ذکر است کانسپت فولکس واگن ID Vizzion در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 رونمایی شد. در آن مقطع ژرمن‌ها برای این مفهومی پک باتری 111 کیلووات ساعتی تدارک دیده و مسافت قابل پیمایش را 413 مایل (معادل 665 کیلومتر) را اعلام کرده بودند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند فولکس واگن به احتمال زیاد ID 6 را در اروپا جایگزین پاسات و آرتئون خواهد کرد، ضمن اینکه نسخه استیشن آن نیز به عنوان جایگزینی برای پاسات استیشن قابل انتخاب خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۲ دی ۱۳۹۹

    اینقدر اختلاف شتابگیری تو نسخه تک و دو دیفرانسیل رو درک نمیکنم!

    • _armyn
      _armyn | ۲ دی ۱۳۹۹

      یه کم درک داشته باش مرد

مطالب پیشنهادی