ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد جنگی بوئینگ با موفقیت روی باند فرودگاه آزمایش شد

پهپاد جنگی Loyal Wingman بوئینگ اولین آزمایش تاکسی با سرعت بالا را با موفقیت پشت سر گذاشت. این آزمایش توسط بوئینگ و نیروی هوایی استرالیا در منطقه‌ای نامعلوم در استرالیا به منظور اطمینان از عملکرد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

پهپاد جنگی Loyal Wingman بوئینگ اولین آزمایش تاکسی با سرعت بالا را با موفقیت پشت سر گذاشت. این آزمایش توسط بوئینگ و نیروی هوایی استرالیا در منطقه‌ای نامعلوم در استرالیا به منظور اطمینان از عملکرد صحیح سیستم‌ها در سرعت‌های بالا انجام شد.

Loyal Wingman حدوداً دو ماه قبل آزمایش تاکسی با سرعت پایین را با موفقیت پشت سر گذاشت. این پهپاد در آزمایش سرعت پایین به نهایت سرعت ۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید و بلافاصله متوقف شد تا از عملکرد صحیح سیستم‌های مختلف از جمله سیستم هدایت‌پذیری، ترمزها و کنترل کننده‌های موتور اطمینان حاصل شود.

بوئینگ سپس عملکرد Loyal Wingman در حرکت با سرعت متوسط را آزمایش کرد و حالا نوبت به آزمایش با سرعت بالا رسیده است. بوئینگ از فاش کردن حداکثر سرعتی که این پهپاد در آخرین آزمایش به آن دست یافته خودداری کرد. آزمایش‌ها فعلاً متوقف شده اند اما قرار است آزمایش نهایی پیش از اولین پرواز پهپاد در سال ۲۰۲۱ انجام شود.

بوئینگ می‌گوید نسخه نهایی Loyal Wingman در نقش یک «هم تیمی» با جت‌های جنگنده و پهپادهای دیگر همکاری می‌کند. شعاع حرکتی آن ۳ هزار و ۷۰۴ کیلومتر و عملکردش مشابه یک جت جنگنده سنتی اعلام شده است. این پهپاد که ۱۱.۷ متر طول دارد به طیف متنوعی از جنگ افزارهای الکترونیکی و موشک‌ها مجهز می‌شود.

بوئینگ اواسط اردیبهشت ماه امسال نمونه اولیه Loyal Wingman را به نیروی هوایی استرالیا تحویل داد. نخست وزیر استرالیا گفت که این پهپاد در آینده از جنگنده‌های گرانقیمت F-35 و خلبانان آن‌ها مراقبت خواهد کرد و تولید آن به اشتغال‌زایی و پشتیبانی از مشاغل برای عبور از بحران کرونا کمک می‌کند. دولت استرالیا ۴۰ میلیون دلار برای توسعه این پهپاد سرمایه گذاری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۱ دی ۱۳۹۹

    کافیه نزدیک خلیج فارس بشه. یا تبدیل به لاشه میشه، یا میشنیه رو باند فرود مراکز نظامیمون...

  • yosof
    yosof | ۱ دی ۱۳۹۹

    دنیای آینده دنیای گفتمان ها است. 24 میلیون لایک

مطالب پیشنهادی