ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی و توسعه موبایلی با نمایشگر ۳۶۰ درجه و دوربین پاپ‌ آپ سه‌گانه

تب و تاب طراحی گوشی‌هایی با طراحی متفاوت در بازار موبایل همچنان ادامه دارد. پتنت اخیر شیائومی نشان می‌دهد ظاهرا چینی‌ها روی گوشی جدیدی با نمایشگر 360 درجه و بهره‌مندی از دوربین پاپ آپ سه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

تب و تاب طراحی گوشی‌هایی با طراحی متفاوت در بازار موبایل همچنان ادامه دارد. پتنت اخیر شیائومی نشان می‌دهد ظاهرا چینی‌ها روی گوشی جدیدی با نمایشگر 360 درجه و بهره‌مندی از دوربین پاپ آپ سه گانه کار می‌کنند که اگر به مرحله تولید برسد، گوشی لوکس و لاکچری خواهد بود که حرف اول را از نظر متفاوت بودن طراحی در بازار می‌زند.

مستندات مربوط به پتنت شیائومی در اداره مالکیت معنوی از توسعه گوشی هوشمندی با نمایشگر 360 درجه خبر می‌دهد که طراحی متفاوتی با همه گوشی‌های فعلی بازار دارد و پنل جلویی و پشتی دستگاه در نگاه اول از یکدیگر قابل تشخیص نیست.

مهرماه سال گذشته شیائومی می میکس آلفا با طراحی عجیب و متفاوتش رونمایی شد. با وجودی که چینی‌ها قصد داشتند این گوشی هوشمند را در تعداد محدود به بازار عرضه کنند؛ اما هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاد. به نظر می‌رسد اکنون این شرکت قصد دارد نسخه ارتقا یافته‌تری از گوشی هوشمند قبلی به بازار عرضه کند.

 

یکی از ویژگی‌های جالب این گوشی، دوربین‌های آن است. همان‌طور که تصویر منتسب به پتنت نشان می‌دهد، گوشی هوشمند جدید از دوربین پاپ آپ سه گانه بهره می‌برد و روی نمایشگر خبری از دوربین سلفی یا دوربین‌های پنل پشتی دیده نمی‌شود.

چنین طراحی برای دوربین‌های دستگاه باعث می‌شود که گوشی جدید از طراحی ظاهری خیره کننده‌ و متفاوتی بهره ببرد. سوال مهم این است که آیا گوشی رویایی شیائومی به مرحله تولید خواهد رسید یا به سرنوشت می میکس آلفا دچار خواهد شد؟

نمی‌توان به این سوال پاسخ دقیق و روشنی داد. در حال حاضر تنها اطلاعات مربوط به پتنت دستگاه منتشر شده است و نمی‌توان نظر قطعی در مورد توسعه چنین دستگاهی مطرح کرد؛ اما اگر چنین گوشی هوشمندی به بازار عرضه شود، بی‌شک قیمت بالایی خواهد داشت و قطعا جزو دستگاه‌هایی نخواهد بود که اکثر کاربران بتوانند آن را خریداری کنند.

اگر چینی‌ها بتوانند چنین موبایلی طراحی کنند، دستگاهی لوکس و لاکچری در صنعت موبایل به بازار عرضه کرده‌اند. هرچند انتظار نمی‌رود شیائومی بتواند در سال 2021 چنین گوشی را رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Masih4
    Masih4 | ۲ دی ۱۳۹۹

    خیلی زیباست و فوق العاده دلچسب، حیف منبع انرژی ها هنوز پیشرفت آنچنانی نکردن و این 360 درجه بودن قطعا انرژی بالایی مصرف میکنه. اگه منبعی در اندازه یک سکه با 100آمپر ذخیره تولید بشه دیگه عشقی میشه.

  • Ezzat
    Ezzat | ۱ دی ۱۳۹۹

    یکی از طراحی های مفهومی سامسونگ بود این طرح تو یوتیوب !!

    • best
      best | ۱ دی ۱۳۹۹

      داداش فازت چیه قبلا این مدل گوشی رو شیائومی تولید کرده و توی بازار هست الان یه کم تغییر داده و دوربین رو جابه جا کرده سامسونگ توی طراحی هیچی نیست در مقابل شیاومی

مطالب پیشنهادی