ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک به زدتی‌ای اکسون ۲۰ 5G؛ اولین موبایل دنیا با دوربین زیر نمایشگر

اواسط شهریورماه ZTE از اکسون 20 5G با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کرد که با بهره‌مندی از پوشش شفاف روی لایه‌های نمایشگر، امکان ورود نور به دوربین را فراهم می‌کند؛ اما بررسی‌های اولیه خبر از ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۴

اواسط شهریورماه ZTE از اکسون 20 5G با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کرد که با بهره‌مندی از پوشش شفاف روی لایه‌های نمایشگر، امکان ورود نور به دوربین را فراهم می‌کند؛ اما بررسی‌های اولیه خبر از بلوری شدن تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی این گوشی هوشمند می‌دهد.

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند برای جانمایی دوربین سلفی روش‌های مختلفی را در پیش گرفته و از بریدگی بالای نمایشگر،‌ دوربین پاپ آپ سلفی و روزنه روی نمایشگر راهکارهای متفاوتی را مورد توجه قرار داده‌اند؛ اما در بین این شرکت‌ها زد‌تی‌ای توانست نخستین گوشی هوشمند بازار با دوربین زیر نمایشگر را معرفی کند.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی زیر نمایشگر دستگاه با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود. اکسون 20 5G به حسگر تشخیص نور مجهز است که میزان نور ورودی به دوربین را تنظیم می‌کند. به علاوه الگوریتم جدیدی وظیفه بهینه‌سازی وضوح تصویر را برعهده دارد.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در مورد اکسون 20 5G مطرح می‌شود این است که آیا دوربین سلفی می‌تواند تصاویر با کیفیتی تصویربرداری کند؟ عکس‌‌های گرفته شده با دوربین سلفی این گوشی هوشمند در شرایط نور محیطی مختلف خبر از بلوری شدن تصویر می‌دهد.

هم در شرایط نور محیطی خوب و هم وقتی نور محیطی مناسب نیست، حالت بلوری در عکس‌های سلفی گرفته شده با دوربین این گوشی دیده می‌شود. در واقع نخستین گوشی هوشمند جهان با دوربین سلفی زیر نمایشگر برای افرادی که تمایل به گرفتن عکس‌های سلفی با کیفیت عالی دارند، مناسب نیست و زیر نمایشگر بودن دوربین اثرات جانبی روی کیفیت تصویر می‌گذارد.

آکسون 20 5G با نمایشگر 6.92 اینچی، رزولوشن +HD و نرخ بروزرسانی 90 هرتز معرفی شد. در قلب تپنده گوشی، چیپست اسنپدراگون 765G جای گرفته است. این گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G، از باتری 4220 میلی آمپر ساعتی و شارژر 30 واتی بهره می‌برد.

در پنل پشتی دستگاه دوربین چهارگانه شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و درنهایت دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. این گوشی هوشمند در رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و نارنجی به بازار عرضه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۱ دی ۱۳۹۹

    سلفی اینایی که حالت پاپ آپ و بیرون جهنده ن عالییین

مطالب پیشنهادی