ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ کارت‌های گرافیک سری RTX 30 انویدیا را تولید می‌کند

انویدیا قرارداد جدیدی با سامسونگ برای تولید تراشه‌های ۸ نانومتری مورد استفاده در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 امضا کرده که احتمالا مشکلات مربوط به تاخیر در عرضه این محصولات را برطرف می‌کند. انتظار می‌رود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

انویدیا قرارداد جدیدی با سامسونگ برای تولید تراشه‌های ۸ نانومتری مورد استفاده در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 امضا کرده که احتمالا مشکلات مربوط به تاخیر در عرضه این محصولات را برطرف می‌کند.

انتظار می‌رود ارزش این قرارداد به چندین میلیارد دلار برسد. در حالی که این قرارداد چیپ‌های زیادی در اختیار انویدیا قرار می‌دهد، در گزارش اخیر اشاره‌ای به نوع آن‌ها نشده و بنابراین شاید در کارت گرافیکی مانند RTX 3080 مورد استفاده قرار نگیرند.

در حالی که انویدیا با تقاضای بالایی برای کارت‌های گرافیک سری RTX 30 روبه‌رو شده، شاید قرارداد آن با سامسونگ مربوط به نسل جدید آن‌ها شامل RTX 3080 Ti یا نسخه مخصوص لپ‌تاپ‌های این سری از کارت‌های گرافیک باشد.

در حال حاضر انویدیا و سامسونگ درباره چنین قراردادی بیانیه‌ای رسمی منتشر نکرده‌اند، بنابراین نمی‌توان با اطمینان درباره تقاضاهای انویدیا صحبت کرد. با این حال می‌دانیم نسخه جدیدتر کارت‌های گرافیک سری RTX 30 و همچنین نسخه مخصوص لپ‌تاپ آن‌ها در آینده از راه می‌رسند.

کارت‌های گرافیک سری RTX 30

این احتمال وجود دارد که انویدیا برای اینکه با مشکلات مربوط به کارت‌های گرافیک کنونی خود در نسل آینده مواجه نشود، تصمیم گرفته به سراغ سامسونگ برود تا تولید آن‌ها کافی باشد و بتواند پاسخگوی تقاضاها باشد.

قرارداد جدید یک خبر خوب برای انویدیا محسوب می‌شود و می‌تواند سهم خود را در بازار افزایش دهد که به ضرر AMD خواهد بود. TSMC با سفارش‌های زیادی از سوی شرکت‌های مختلف از جمله AMD مواجه شده، بنابراین احتمالا نمی‌تواند تراشه‌های بیشتری تولید کند و در صورت افزایش تقاضا، با کمبود قطعات در بازار روبه‌رو می‌شویم.

با توجه به این موارد شاید انویدیا بتواند با همکاری سامسونگ کارت‌های گرافیک سری RTX 30 بیشتری نسبت به کارت‌های گرافیک «Big Navi» شرکت AMD وارد بازار کند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که طبق گزارش‌ها، کمبود چیپ در جهان می‌تواند مشکلات زیادی برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی و حتی خودروها ایجاد کند، بنابراین شاید قرارداد جدید هم مانع از تاخیر در عرضه کارت‌های گرافیک نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی