ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این اسکلت خارجی بازخوردهای مجازی را به دنیای واقعی می‌آورد [تماشا کنید]

یک شرکت آلمانی نوعی اسکلت خارجی برای واقعیت مجازی توسعه داده که کاربر با پوشیدن آن بازخوردهای مجازی را در دنیای واقعی تجربه می‌کند. این اسکلت خارجی که Holotron نام دارد، با متصل شدن به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

یک شرکت آلمانی نوعی اسکلت خارجی برای واقعیت مجازی توسعه داده که کاربر با پوشیدن آن بازخوردهای مجازی را در دنیای واقعی تجربه می‌کند.

این اسکلت خارجی که Holotron نام دارد، با متصل شدن به دیوار کاربر را بین زمین و هوا قرار داده و شبیه‌سازی بازخوردهای فیزیکی را متناسب با نوع سطوح و حرکات ممکن می‌کند. این وسیله دارای چندین سنسور و موتور است که با ردیابی حرکات پاها بازخوردهای متناسب را با تأخیر کم ایجاد می‌کنند. برای مثال همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید اگر یک توپ مجازی بزرگ به پای کاربر برخورد کند وسیله پای او را به عقب هل می‌دهد.

اسکلت خارجی مورد بحث در حال حاضر تنها در مفاصل ران و زانو به موتور مجهز شده اما سازنده وعده می‌دهد که در آینده تعداد موتورها بیشتر خواهد شد و شبیه‌سازی بازخوردهای حرکتی در دست‌ها و کمر امکان پذیر می‌شود.

نمونه اولیه اسکلت خارجی مورد بحث روی یک تخته چوبی بزرگ نصب شده، اما سازنده می‌خواهد نسخه نهایی را به یک گیمبال چند محوره با قابلیت اتصال روی زمین مجهز کند که علاوه بر چرخاندن کاربر در جهات مختلف و امکان پذیر کردن پشتک زدن، تمام قطعات الکترونیکی را در خود جای می‌دهد.

بدین ترتیب کاربران می‌توانند یک تجربه غوطه ور کننده تمام عیار از شنا، پرواز و انجام برخی حرکات آکروباتیک را پیدا کنند. آپگریدها فقط به شبیه‌سازی بازخوردهای فیزیکی ختم نمی‌شوند و سازنده آلمانی از مجهز شدن مدل‌های آینده به سنسورهای بازخورد لمسی برای تمام قسمت‌های بدن، سنسورهای شبیه‌سازی حرارت و همچنین مزه و بو خبر می‌دهد.

Holotron می‌گوید نمونه فعلی اسکلت خارجی این شرکت که تنها با بودجه‌ای در حدود ۶۷ هزار دلار ساخته شده بالا رفتن از پله‌ها، ضربه خوردن با یک توپ بزرگ، اسکیت سواری در سطوح ناهموار و تجربه راه رفتن روی سنگ‌های متحرک را شبیه‌سازی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • احسان
    احسان | ۲ دی ۱۳۹۹

    با این روش چقدر بازی ها جذاب میشن و اموزش ها تغییر میکنن. دمشون گرم

  • mohammad
    mohammad | ۲ دی ۱۳۹۹

    woooow

مطالب پیشنهادی