ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل‌های اندرویدی قدیمی تا سال ۲۰۲۴ می‌توانند تمام سایت‌ها را باز کنند

در ماه نوامبر سازمان «Let's Encrypt» به کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی که اندروید نوقا ۷.۱.۱ یا نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل روی دستگاه‌های آن‌ها نصب شده، هشدار داد که از سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) نمی‌توانند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

در ماه نوامبر سازمان «Let's Encrypt» به کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی که اندروید نوقا ۷.۱.۱ یا نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل روی دستگاه‌های آن‌ها نصب شده، هشدار داد که از سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) نمی‌توانند به بخش بزرگی از سایت‌ها دسترسی پیدا کنند. حالا این سازمان غیرانتفاعی به راه‌حلی دست پیدا کرده که این بازه زمانی را سه سال افزایش می‌دهد.

Let's Encrypt برای امضای متقابل گواهی‌های دیجیتال به «IdenTrust» متکی است تا آن‌ها روی پلتفرم‌های قدیمی کار کنند. متاسفانه گواهی اصلی IdenTrust که چنین ویژگی را فراهم می‌کند، سال آینده میلادی باطل می‌شود.

چنین موضوعی یک مشکل بزرگ در دنیای اندروید محسوب می‌شود چرا که ۳۳.۸ درصد کاربران اندرویدی در گوگل پلی همچنان در حال استفاده از اندروید ۷.۱ و نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل هستند.

اندرویدی

طبق اعلام دانشگاه «میشیگان»، Let's Encrypt بزرگترین مرجع صدور گواهی در جهان است که با ارائه یک سرویس رایگان و اجرای آسان‌تر پروتکل HTTPS، به امن کردن بسیاری از سایت‌ها کمک کرده. در فوریه سال جاری میلادی این سازمان غیرانتفاعی از صدور یک میلیارد گواهی خبر داد.

حالا این سازمان در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرده به لطف نوآوری‌های جامعه خود و شرکایش در IdenTrust به راه‌حل رفع این مشکل دست پیدا کرده. این شرکا از یک راه‌حل امضای متقابل استفاده می‌کنند که تا سال ۲۰۲۴ کارایی خواهد داشت.

این راه‌حل جدید نیازمند اقدام خاصی از سوی کاربران نیست و احتمالا بسیاری از آن‌ها از عدم امکان بازدید از بخش بزرگی از سایت‌ها از سال آینده میلادی هم بی‌اطلاع بوده‌اند. با این حال Let's Encrypt با راه‌حل جدید خود باعث سرویس‌دهی بدون مشکل به همه کاربران می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی