ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گونه جدید کرونا در نقاط مختلف دنیا شناسایی شد: توقف پروازهای ۴۰ کشور به بریتانیا

در حالی که به تازگی تزریق واکسن کرونا در بریتانیا آغاز شده و شهروندان این کشور به بازگشت شرایط به حالت عادی امیدوار بودند، گونه جدید این ویروس بخش‌هایی از بریتانیا را آلوده کرده. این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۰

در حالی که به تازگی تزریق واکسن کرونا در بریتانیا آغاز شده و شهروندان این کشور به بازگشت شرایط به حالت عادی امیدوار بودند، گونه جدید این ویروس بخش‌هایی از بریتانیا را آلوده کرده. این گونه جدید علاوه بر بریتانیا به کشورهای دیگری مانند ایتالیا، هلند و دانمارک هم رسیده و بیش از ۴۰ کشور از ترس شیوع گونه جدید، پروازها به بریتانیا را قطع کرده‌اند.

شرایط چندان برای نخست وزیر بریتانیا، «بوریس جانسون» مناسب نیست چرا که در هفته گذشته روند ابتلا به کرونا در این کشور روند کاملا صعودی به خود گرفته و گونه جدید کرونا با سرعت بسیار بالاتری، تا ۷۰ درصد در این کشور شیوع پیدا می‌کند.

کشورهای مختلفی در سراسر جهان برای جلوگیری از شیوع این گونه جدید پروازها به بریتانیا و همچنین ورود هواپیماهای این کشور به خاک خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند که می‌توان به اسپانیا، هند و هنگ کنگ اشاره کرد. در این میان تمام پروازها میان ایران و بریتانیا هم قطع شده‌اند.

برخی کشورها مانند فرانسه پا را از این فراتر گذاشتند و به مدت ۴۸ ساعت مرزهای خود با بریتانیا را هم بستند. اتحادیه اروپا می‌خواهد تمام افرادی که از بریتانیا وارد خاک کشورهای عضو این اتحادیه می‌شوند، تست بدهند.

در روز دوشنبه نزدیک به ۳۳,۳۶۴ نفر در بریتانیا به کرونا مبتلا شدند و این آمار در حالی اعلام می‌شود که واکسیناسیون در این کشور آغاز شده. اگرچه بیم آن می‌رود که جهش جدید کرونا مانع از کارایی مناسب واکسن شود، اما دانشمندان بهای چندانی به این نگرانی‌ها نمی‌دهند و ظاهرا این گونه تاثیری روی اثربخشی واکسن ندارد.

بوریس جانسون اخیرا از خانه‌نشینی میلیون‌ها شهروند این کشور در بخش‌هایی مانند لندن خبر داده تا بلکه بتوان با این محدودیت‌ها شرایط را کنترل کرد.

با شیوع این گونه جدید در بریتانیا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) هم دست بکار شده و با مقامات این کشور ارتباط برقرار کرده. طبق گفته یکی از مقامات WHO، این گونه جدید سریعتر شیوع پیدا می‌کند و در کشورهای دانمارک، هلند و حتی استرالیا هم شناسایی شده. روز یکشنبه ایتالیا از شناسایی اولین مورد ابتلا به گونه جدید در این کشور خبر داد که مربوط به مسافری از بریتانیا می‌شود.

ویروس کرونا

به گفته این مقام WHO، هر چقدر کرونا بیشتر شیوع پیدا کند، شانس بیشتری برای تغییر دارد و به همین علت باید با اقدامات مختلف مانع از شیوع بیشتر این ویروس شد.

نزدیک به یکسال است که کرونا زندگی مردم را در سراسر جهان مختل کرده و حالا که واکسن‌های مختلف نور امیدی در دل مردم روشن کرده‌اند، گونه جدید با سرعت بالایی افراد را آلوده می‌کند. باید منتظر ماند و دید در آینده واکسن‌ها می‌توانند این گونه جدید را شکست دهند یا اینکه کرونا همچنان برای بشر دردساز می‌شود، البته دانشمندان امید زیادی به پیروزی بر کووید-۱۹ دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mobin34
    mobin34 | ۲ دی ۱۳۹۹

    امیدوارم فقط این نوع جهش یافته ویروس به خاطر اون واکسن فایزر نباشه???

    این جوری حتی اثر بخشی و کارایی نه تنها فایزر بقیه واکسن ها هم ممکنه به خطر بیفته چه میخواد ایرانی باشه چه چینی یا آمریکایی

    • Patrick
      Patrick | ۲ دی ۱۳۹۹

      مگه چند نفر واکسن فایزر رو زدن که حالا باعث جهش شده باشه

مطالب پیشنهادی