ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و گوگل از شکایت فیسبوک علیه فروشنده مشهور بدافزار حمایت کردند

چندین شرکت بزرگ صنعت فناوری شامل مایکروسافت، گوگل، سیسکو و VMWare نامه‌ای را در حمایت از شکایت فیسبوک علیه یک شرکت فروشنده مشهور ابزارهای هک امضا کردند. نامه مورد بحث همچنین توسط «گیت‌هاب» و «لینکدین»، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

چندین شرکت بزرگ صنعت فناوری شامل مایکروسافت، گوگل، سیسکو و VMWare نامه‌ای را در حمایت از شکایت فیسبوک علیه یک شرکت فروشنده مشهور ابزارهای هک امضا کردند.

نامه مورد بحث همچنین توسط «گیت‌هاب» و «لینکدین»، زیرمجموعه‌های مایکروسافت و همچنین «اتحادیه اینترنت» (Internet Association) امضا شده که نماینده ده‌ها شرکت فناوری از جمله آمازون، توییتر، ردیت، دیسکورد، پی‌پل، eBay، اوبر و بسیاری شرکت‌های دیگر است.

این نامه در پشتیبانی از شکایت سال گذشته فیسبوک علیه شرکت NSO Group امضا شده است. این شرکت اسرائیلی توسعه دهنده و فروشنده ابزارهای هک به دولت‌های خارجی است و از سوی فیسبوک به فروش ابزار هک اپلیکیشن موبایل واتس‌اپ متهم شده است.

تحقیقات نشان داده است که از این ابزار برای نصب بدافزار روی گوشی بیش از ۱۴۰۰ کاربر واتس‌اپ شامل وکلا، روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر، مخالفان دولتی، دیپلمات‌ها و مقامات ارشد دولتی استفاده شده است. فیسبوک می‌گوید NSO Group مرتکب جرم شده اما این شرکت مدعی است که صرفاً ابزارهای هک را در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهد بنابراین مجرم نیست.

حالا شرکت‌های فناوری یاد شده با امضای نامه می‌خواهند به دادگاه نشان دهند که از موضع فیسبوک در قبال ابزارهای هک توسعه داده شده توسط شرکت‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کنند. مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت‌هایی نظیر NSO Group که اغلب از آنها تحت عنوان مزدوران سایبری یا PSOA یاد می‌شود، در حال فعالیت در چارچوب قانون هستند.

«تام برت» (Tom Burt)، نایب رییس‌ بخش امنیت و اعتماد مشتریان مایکروسافت می‌گوید NSO Group قصد دارد با بهانه کردن خدمات دهی به مشتریان دولتی از زیر بار مسئولیت‌پذیری فرار کند. برت و دیگر امضا کنندگان این نامه معتقدند که ساخت، استفاده و مدیریت ابزارهای هک فقط باید توسط دولت‌ها انجام شود چرا که تحت قوانین بین المللی باید برای اقدامات خود پاسخگو باشند، اما چنین قوانینی شامل حال شرکت‌هایی مثل NSO Group نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی