ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سلطه آیفون 12 و 12 پرو بر 24 درصد از بازار گوشی‌های 5G

آیفون 12 نخستین پرچمدار اپل توانست در عرض دو هفته نبض بازار گوشی‌های 5G جهان را در دست بگیرد. این شرکت در مهرماه با فروش بالای خود 24 درصد سهم بازار را از آن خود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

آیفون 12 نخستین پرچمدار اپل توانست در عرض دو هفته نبض بازار گوشی‌های 5G جهان را در دست بگیرد. این شرکت در مهرماه با فروش بالای خود 24 درصد سهم بازار را از آن خود کرد و از پرچمداران 5G سامسونگ پیشی گرفت.

با وجودی که اپل کمی با تاخیر نخستین گوشی‌های آیفون 5G خود را به بازار عرضه کرد؛ اما به سرعت توانست از رقیب سرسخت خود یعنی سامسونگ پیشی گرفته و فروش بیشتری را از آن خود کند.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت»،‌ در حالیکه شهریورماه (سپتامبر) گلکسی نوت 20 الترا لقب پرفروش‌ترین گوشی 5G در بازارهای جهانی را از آن خود کرده بود؛ مهرماه (اکتبر) ورق برگشت و اپل با گوشی‌های جدید آیفون 12 بازار 5G را از آن خود کرد. کوپرتینویی‌ها در رقابتی فشرده و در عرض دو هفته توانستند از رقیب کره‌ای‌ خود پیشی بگیرند.

برآوردهای موسسه تحقیقاتی کانترپوینت نشان می‌دهد که آیفون 12 توانسته در مدت زمانی کوتاه، 16 درصد از کل فروش گوشی‌های 5G بازار به خود اختصاص دهد. این در حالی است که آیفون 12 پرو در همین بازه زمانی، 8 درصد از کل فروش گوشی‌های 5G را به خود اختصاص داده است. درنهایت، این دو گوشی آیفون در مجموع تقریبا یک چهارم فروش کل گوشی‌های هوشمند 5G را در مهرماه از آن خود کرده‌اند.

سهم فروش گلکسی نوت 20 الترا از 5 درصد در شهریورماه به 4 درصد در مهرماه کاهش یافت و این گوشی در رتبه سوم پرفروش‌ترین‌های بازار قرار گرفت. گلکسی نوت 20 و گلکسی S20 پلاس نیز هرکدام سه درصد سهم بازار را از آن خود کردند.

کانترپوینت معتقد است که تقاضای قابل توجهی برای گوشی‌های 5G در سیستم عامل iOS وجود دارد که به افزایش فروش منجر می‌شود. بیش از یک سوم گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 12 پرو طی مدت اخیر در بازار ایالات متحده به فروش رسیده است. به نظر می‌رسد این دو گوشی هوشمند در بازارهایی همچون چین و ژاپن نیز فروش خوبی داشته باشند.

آیفون 12 در بازارهای بیش از 140 کشور جهان عرضه می‌شود و همین مساله به فروش بیشتر این سری گوشی‌های 5G کمک شایانی خواهد کرد.

یکی از محبوبیت‌های آیفون 12 به سرعت استفاده از mmWave 5G مربوط می‌شود. مدل‌های آیفون 12 که در ایالات متحده به فروش می‌رسند از mmWave 5G نیز پشتیبانی می‌کنند و همین مساله باعث افزایش فروش چنین دستگاهی در این کشور شده است. در آمریکا فروش گوشی‌های هوشمند با قابلیت mmWave از 5 درصد در شهریورماه به 12 درصد در مهرماه افزایش داشته است.

پیش بینی می‌شود میزان تقاضا برای خرید گوشی‌های هوشمند جدید اپل در فصل منتهی به تعطیلات ادامه داشته باشد. گوشی‌های آیفون برای نخستین بار سهم 24 درصدی بازار گوشی‌های 5G‌ را از آن خود کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی