ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام
تکنولوژی

تلگرام در آستانه جذب ۵۰۰ میلیون کاربر؛ شروع درآمدزایی از ۲۰۲۱

تلگرام حالا نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و پاول دورف، موسس تلگرام گفته برای ادامه فعالیت‌ها، این پیام‌رسان از سال آینده میلادی شروع به درآمدزایی می‌کند. دورف به این موضوع اشاره کرده که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

تلگرام حالا نزدیک به ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و پاول دورف، موسس تلگرام گفته برای ادامه فعالیت‌ها، این پیام‌رسان از سال آینده میلادی شروع به درآمدزایی می‌کند.

دورف به این موضوع اشاره کرده که شخصا در این هفت سال از تلگرام پشتیبانی مالی کرده، اما با افزایش کاربران آن به دنبال راه‌هایی برای درآمدزایی توسط این سرویس پیام‌رسان فوری است. این پیام‌رسان که در آوریل سال جاری میلادی دارای ۴۰۰ میلیون کاربر فعال بود، در آینده از پلتفرم تبلیغاتی خود رونمایی خواهد کرد.

دورف در کانال تلگرامی خود به راه‌اندازی پلتفرم تبلیغات اختصاصی برای کانال‌های عمومی اشاره کرده و از کاربرپسند بودن، احترام به حریم خصوصی و امکان پرداخت هزینه‌های سرور و ترافیک توسط تلگرام خبر داده است. دورف نوشته:

«اگر از طریق یک پلتفرم تبلیغاتی از کانال‌های عمومی بزرگ درآمدزایی کنیم، صاحبان آن‌ها متناسب با میزان کاربران کانال خود ترافیک رایگان دریافت می‌کنند.»

بنیانگذار تلگرام، ارائه استیکرهای پریمیوم با ویژگی‌های اضافه را یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی عنوان کرده و نوشته:

«هنرمندانی هم که این استیکرها را می‌سازند، می‌توانند بخشی از سود را دریافت کنند. ما خواهان موفقیت میلیون‌ها سازنده استیکر مبتنی بر تلگرام و همچنین کسب و کارهای کوچک هستیم تا تجربه کاربری تمام کاربران ما را بهبود دهند.»

بسیاری از تحلیلگران به درآمدزایی تلگرام از طریق پروژه توکن بلاکچین آن امیدوار بودند، اما این پروژه پس از  چندین بار تاخیر، متوقف شد. این پیام‌رسان توانست در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱.۷ میلیارد دلار برای توکن خود به نام «گرم» سرمایه جمع کند اما از توسعه آن و ارائه توکن دست کشید.

تلگرام

پاول دورف وعده داده تمام ویژگی‌های کنونی تلگرام برای کاربران رایگان باقی ‌بمانند و این پیام‌رسان نمی‌خواهد در گروه‌ها یا گفتگوهای خصوصی تبلیغات نمایش دهد. دورف گفته:

«ما به دنبال فروش کمپانی مانند آنچه بنیانگذاران واتساپ انجام دادند، نیستیم. دنیا می‌خواهد تلگرام مستقل باقی بماند و کاربران مورد احترام قرار بگیرند و به سرویس باکیفیت دسترسی داشته باشند. تلگرام از سال آینده میلادی شروع به درآمدزایی می‌کند.ما این کار را مطابق با ارزش‌ها و تعهدات خود در ۷ سال گذشته انجام خواهیم داد. به لطف تعداد بالای کاربران، می‌توانیم از راهی مناسب درآمدزایی کنیم. اکثر کاربران به سختی متوجه تغییری در این پیام‌رسان خواهند شد.»

همزمان با اعلام این موضوع، این پیام‌رسان بروزرسانی جدیدی دریافت کرده که حاوی قابلیت جدید چت صوتی گروهی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • raminnnnnn
    raminnnnnn | ۳ دی ۱۳۹۹

    دهن سرویس خیلی خوش‌قیافه‌ست. لطفا آخرین وضعیت پیام رسان های داخلی رو هم بزارید.

  • Ubinotech
    Ubinotech | ۳ دی ۱۳۹۹

    حیف که تلگرام فیلتره ?

    • سونیا پارسی
      سونیا پارسی | ۳ دی ۱۳۹۹

      تقصیر روحانیه،رای گرفت با تلگرام معروف شد بعد فیلترش کرد،احمدی نژاد هم توییتر و یوتوب و فیسبوک رو بست

      • Rayanlap
        Rayanlap | ۵ دی ۱۳۹۹

        یه دورغ دیگه،دولت هیچ دستی نمی تونه رو اینترنت داشته باشه،شورای عالی فضای مجازی اینجور حکم هارو میده.

مطالب پیشنهادی