ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مدیرعامل BioNTech: واکسن ما به احتمال زیاد در برابر کرونای انگلیسی اثربخش است

مدیرعامل شرکت BioNTech می‌گوید واکسن این شرکت به احتمال زیاد در برابر گونه جدید ویروس کرونا که در انگلیس شیوع پیدا کرده اثربخش خواهد بود. «اوگور شاهین» (Ugur Sahin)، مدیرعامل شرکت داروسازی آلمانی BioNTech که ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۵

مدیرعامل شرکت BioNTech می‌گوید واکسن این شرکت به احتمال زیاد در برابر گونه جدید ویروس کرونا که در انگلیس شیوع پیدا کرده اثربخش خواهد بود.

«اوگور شاهین» (Ugur Sahin)، مدیرعامل شرکت داروسازی آلمانی BioNTech که در همکاری با فایزر واکسن کووید-۱۹ را توسعه داده روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «به احتمال فراوان پاسخ ایمنی ایجاد شده توسط این واکسن می‌تواند در برابر گونه جدید هم مؤثر باشد.» او اضافه کرد که آنها برای اطمینان از این مورد در حال انجام آزمایشاتی هستند که نتایج آن طی دو هفته آتی مشخص خواهد شد.

شاهین می‌افزاید «احتمال» اثربخشی واکسن آنها در برابر گونه انگلیسی «نسبتاً بالاست»، چرا که پروتئین‌های گونه جدید که واکسن آنها را هدف می‌گیرد، ۹۹ درصد شبیه پروتئین‌های گونه‌های دیگر هستند.

تعدادی از متخصصین پزشکی نیز با شاهین هم عقیده بوده و از احتمال اثربخشی واکسن‌های فعلی در برابر گونه جدید خبر داده‌اند. «آدام فین» (Adam Finn)، استاد پزشکی کودکان از دانشگاه بریستول روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «هیچ دلیل خاصی وجود ندارد تا ما فکر کنیم مصونیت ایجاد شده در برابر کرونا با واکسن‌های فعلی توسط گونه جدید کم می‌شود.»

آژانس دارویی اروپا نیز از احتمال اثربخشی واکسن فایزر در برابر گونه انگلیسی کرونا خبر داده است. «مارکو کاوالری» (Marco Cavaleri)، رییس کارگروه پاندمی آژانس دارویی اروپا گفت که واکسن فایزر/BioNTech پادتن‌های خنثی کننده‌ای تولید کرده که در برابر گونه‌های مختلف ویروس کرونا اثربخش بوده‌اند. وی افزود: «با اینکه هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت تأیید کنیم، اما فکر می‌کنیم که این واکسن احتمالاً در برابر گونه جدید ویروس کرونا اثربخش خواهد بود.»

روز یکشنبه‌ بخش هایی از انگلستان به خاطر شیوع گونه جدید کرونا که انتقال‌پذیری آن تا حداکثر ۷۰ درصد بیشتر اعلام شده تعطیل شد. از آن روز تاکنون کشورهای دیگر از جمله دانمارک، ایرلند، بلژیک و اسرائیل ورود مسافران از انگلستان را محدود کرده‌اند. برخی مقامات بهداشتی آمریکا از جمله دکتر آنتونی فائوچی معتقدند این گونه به ایالات متحده نیز وارد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی