ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مکلارن Sabre رونمایی شد؛ سریع‌ترین اتومبیل دو نفره تاریخ ووکینگ

شعبه بورلی هیلز مکلارن در اقدامی غیرمنتظره از جدیدترین ابرخودروی کمپانی با نام Sabre/سِیبر (به معنای شمشیر) رونمایی کرد. این ابرخودرو توسط بخش عملیات ویژه شرکت مکلارن (MSO) توسعه یافته و فقط در ایالات متحده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵

شعبه بورلی هیلز مکلارن در اقدامی غیرمنتظره از جدیدترین ابرخودروی کمپانی با نام Sabre/سِیبر (به معنای شمشیر) رونمایی کرد. این ابرخودرو توسط بخش عملیات ویژه شرکت مکلارن (MSO) توسعه یافته و فقط در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. علت این امر، عدم همخوانی ایده‌ها و نوآوری‌های Sabre با قوانین سایر کشورها اعلام شده است.

از لحاظ ظاهری کاملا مشخص است که مهندسین مکلارن تمرکز ویژه‌ای روی ایرودینامیک Sabre داشته‌اند، گواه این ادعا وجود شکاف‌ها و تیغه‌های متعدد و همچنین طراحی خاص قسمت انتهایی خودرو است.

در نمای روبرو پوزه بیرون‌زده از بدنه، اسپلیتر بزرگ، چراغ‌های باریک و شکاف‌های کاپوت جلو را می‌توان شاخص‌ ویژگی‌های این ابرخودروی جدید انگلیسی دانست. در نمای جانبی هم رینگ‌های سبک‌وزن و خوش‌فرم، رکاب‌ ایرودینامیک، شکاف حجیم روی در و بالچه‌ میانی که به باله عقب منتهی می‌شود، بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کند.

به اندازه دیسک‌های ترمز حاضر در پشت رینگ‌ها دقت کنید

اما شاید از دید بسیاری، مکلارن Sabre در نمای عقب جذابیت بیشتری داشته باشد، جایی که باله سرتاسری به دو تیغه کناری وصل شده و یک دیفیوزر بسیار حجیم انتهای خودرو را احاطه کرده است. درست مابین این دو نیز، یک خروجی بزرگ اگزوز تعبیه شده است.

درهای مکلارن Sabre به صورت پروانه‌ای باز می‌شوند

در داخل کابین شاهد بهره‌گیری از ترکیب رنگ دوگانه برای پوشش آلکانتارا هستیم، ضمن اینکه استفاده گسترده از فیبرکربن در قسمت‌های مختلف مشهود است. برای این ابرخودرو سیستم اینفوتینمنت نیز تدارک دیده شده که از طریق نمایشگر عمودی حاضر در قسمت میانی داشبورد کنترل و مدیریت می‌شود.

نیروبخش مکلارن Sabre یک موتور V8 توئین توربو (احتمالا به حجم 4 لیتر) است که توانایی تولید 824 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را دارد. با این خروجی Sabre قدرتمندترین محصول غیر هیبریدی مکلارن لقب گرفته و قادر است به نهایت سرعت 218 مایل (351 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند. با توجه به اینکه اسپیدتیل و F1 به سه صندلی مجهز هستند، Sabre عنوان پرسرعت‌ترین خودروی دو نفره تاریخ مکلارن را نیز از آن خود می‌کند.

خودروساز انگلیسی برای مشتریان تازه‌ترین ابرخودروی خود امکان شخصی‌سازی بسیار بالایی را فراهم کرده، طوری که هر خریدار می‌تواند مدل منحصر بفرد خودش را داشته باشد.

گفتنی است همزمان با رونمایی، شعبه بورلی هیلز مکلارن سفارش اولین مشتری Sabre را نیز تحویل داده است. از این ابرخودروی هیجان‌انگیز فقط به تعداد 15 دستگاه تولید خواهد شد. در رابطه با قیمت فعلا حرفی به میان نیامده، اما طبیعتا نباید انتظار رقم پایینی را داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی