ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروی اپل، ارزش استارتاپ سازنده باتری مورد حمایت بیل گیتس را افزایش داد

گزارش‌ها از احتمال تولید خودروی برقی اپل در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند و این موضوع ارزش استارتاپ سازنده باتری مورد حمایت بیل گیتس به نام «QuantumScape» را افزایش داده است. طبق گزارشی که دیروز از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

گزارش‌ها از احتمال تولید خودروی برقی اپل در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهند و این موضوع ارزش استارتاپ سازنده باتری مورد حمایت بیل گیتس به نام «QuantumScape» را افزایش داده است.

طبق گزارشی که دیروز از سوی رویترز منتشر شد، اپل به علت پیشرفت در توسعه یک باتری مخصوص با طراحی مونوسل در سال ۲۰۲۴ خودروی برقی خود را تولید می‌کند. این باتری جدید وزن و حجم کمتری نسبت به نمونه‌های کنونی دارد و همراه با چگالی انرژی بالاتر، برد خودروهای الکتریکی را هم افزایش می‌دهد. ظاهرا این غول دنیای فناوری به دنبال استفاده از باتری «لیتیوم آهن فسفات» در اولین خودروی برقی خود است.

انتشار این گزارش روی استارتاپ‌های فعال در زمینه باتری تاثیر گذاشته که یکی از آن‌ها، QuantumScape است. ارزش سهام این کمپانی از روز دوشنبه تاکنون شاهد افزایش ۷۵ درصدی بوده و طی سه ماه گذشته نیز رشد ۴۱۷ درصدی را تجربه کرده است.

QuantumScape

استارتاپ QuantumScape در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و مدیرعامل سابق مایکروسافت، بیل گیتس به همراه کمپانی فولکس واگن از حامیان آن محسوب می‌شوند. این استارتاپ چند روز پیش از پیشرفت بزرگی در زمینه فناوری باتری خود پرده برداشت. QuantumScape با باتری تقریبا حالت جامد خود می‌تواند تا ۸۰ درصد برد خودروهای برقی را افزایش دهد.

علاوه بر افزایش تقریبا دو برابری برد خودروها با این باتری، می‌توان ۸۰ درصد ظرفیت آن را در مدت ۱۵ دقیقه شارژ کرد و همچنین پس از ۸۰۰ چرخه شارژ، بیش از ۸۰ درصد ظرفیت آن باقی می‌ماند. این باتری همچنین غیرقابل احتراق است.

QuantumScape توانسته باتری توسعه دهد که برخی از بزرگترین مشکلات خودروهای الکتریکی یعنی سرعت شارژ و ایمنی را برطرف کند. در کنار این موارد، چنین دستاوردی می‌تواند برای سایر صنایع هم مفید باشد.

در حالی که این پیشرفت‌ها می‌تواند خود دلیلی برای افزایش ارزش سهام این استارتاپ تحت حمایت بیل گیتس باشند، گزارش‌ها درباره تولید خودروی اپل یکی دیگر از دلایل تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید سهام QuantumScape محسوب می‌شود.

شرکت‌های زیادی می‌خواهند با تسلا رقابت کنند و همین موضوع باعث افزایش تقاضا برای باتری می‌شود که رشد فروش شرکت‌هایی مانند QuantumScape را در پی دارد. حالا که گزارش‌ها از ورود اپل به این بخش از بازار خبر می‌دهند، شاید تقاضا بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی باشد.

خودروی الکتریکی اپل

با وجود تمام این موارد، تولید انبوه باتری حالت جامد استارتاپ مورد حمایت بیل گیتس تا سال ۲۰۲۵ آغاز نمی‌شود و البته احتمالا در ابتدا در اختیار فولکس واگن به عنوان مالک ۳۱ درصد سهام آن، قرار می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که QuantumScape برای توسعه باتری با اپل همکاری کند، البته سخنگوی آن اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی