ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با بهترین ابزارهای رایگان حذف بدافزار در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید

از نظر امنیت سایبری، پاندمی کووید-۱۹ بی‌شمار فرصت تازه در اختیار هکرهایی قرار داده که به تولید و توزیع بدافزارها می‌پردازند. از زمانی که اکثر مردم در سراسر جهان وارد قرنطینه شدند و شرکت‌ها نیز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

از نظر امنیت سایبری، پاندمی کووید-۱۹ بی‌شمار فرصت تازه در اختیار هکرهایی قرار داده که به تولید و توزیع بدافزارها می‌پردازند. از زمانی که اکثر مردم در سراسر جهان وارد قرنطینه شدند و شرکت‌ها نیز با دورکاری کارمندان کنار آمدند، شمار حملات مبتنی بر بدافزارها و باج‌افزارها به شکل چشمگیری افزایش یافته و کمپانی‌ها آسیب‌پذیرتر از هر زمان دیگر شده‌اند.

گزارش‌ها نیز حکایت از این دارند که در دورانی پاندمی،‌ ابزارهای ساخت بدافزار به شکلی گسترده‌تر در دارک وب در دسترس قرار گرفته‌اند. در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، کسپرسکای به کاربران سیستم عامل اندروید هشدار داد که سورس کد بدافزار بانکداری Cerberus به صورت کامل در فضای مجازی قرار گرفته است.

مهم نیست چه نوع بدافزاری راهش را به دیوایس شما باز می‌کند، در هر صورت دلتان نمی‌خواهد که به ادامه حیات روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ یا موبایل شما ادامه دهد. بنابراین بهترین رویکرد اینست که به محض شناسایی یک بدافزار، سریعا آن را حذف کنید. خوشبختانه امروز چندین و چندین ابزار برای حذف کردن بدافزارها یافت می‌شود و بسیاری از آن‌ها به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند. هرچند که در برخی از آن‌ها با پرداخت پول، به امکان بیشتری دسترسی خواهید یافت. بیایید به مرور برخی از ابزارهای حذف بدافزاری بپردازیم که به صورت رایگان قابل دریافت و استفاده هستند.

Malwarebytes Anti-Malware

حذف بدافزار

Malwarebytes احتمالا یکی از شناخته‌ شده‌ترین ابزارهای حذف بدافزار در بازار امروز باشد، عمدتا به لطف اینکه می‌تواند بسیاری از تهدیدهایی که ظاهرا از چشم دیگر برندها دور مانده‌اند را رفع و رجوع کند. این اپلیکیشن اکنون به گزینه اول بسیاری از کاربران تبدیل شده و قابلیت اسکن بلادرنگ آن نیز می‌تواند به پایش دائمی سیستم و شناسایی و حذف بدافزارها در پس‌زمینه بپردازد.

البته که برخی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر این نرم‌افزار -مانند اسکن عمیق و محافظت در برابر وب‌سایت‌های آلوده و بدخواهانه- وابسته به اشتراک پریمیوم هستند و با ساخت یک اکانت رایگان، تنها برای دو هفته به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. اما با این وجود، ورژن رایگان Malwarebytes کماکان ابزاری بسیار موثر و قدرتمند به حساب می‌آید و اگر به صورت مداوم به اسکن سیستم‌تان بپردازید، خیالتان می‌تواند تقریبا از امنیت کامل دستگاه در برابر بدافزارها راحت باشد.

از اینجا دانلود کنید

AVG AntiVirus Free

حذف بدافزار

AVG که یکی دیگر از برندهای آشنا در حوزه امنیت به حساب می‌آید یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس است که طراحی شده تا در پس‌زمینه کامپیوتر شما نشسته و به صورت مداوم به اسکن سیستم بپردازد. از جمله قابلیت‌های این برنامه می‌توان به به‌روزرسانی‌های امنیتی بلادرنگ، اسکن بدافزار و پرفورمنس سیستم و همینطور حفاظت در برابر دانلود فایل‌های بدخواهانه اشاره کرد.

این نرم‌افزار در گذر زمان چندین بار تغییراتی بنیادین را پشت سر گذاشته است، عمدتا به این خاطر که سازندگانش می‌خواسته ظاهر و کارکردی ساده‌تر به آن بخشیده و باعث شوند کاربران با یک نگاه متوجه شوند سیستم در چه شرایطی است. این تلاش‌ها عمدتا موفقیت‌آمیز بوده‌اند و ابزار جدید دقیقا به شما نشان می‌دهد که سیستم شما چطور و در چه حوزه‌ای مورد محافظت قرار گرفته است.

ورژن پریمیوم AVG به شکلی بسیار قدرتمندتر از شما در برابر فایل‌های بدخواهانه محافظت می‌کند، قادر به رمزنگاری اطلاعات است و یک فایروال داخلی نیز دارد. اما اشتراک پریمیوم AVG آنقدرها ارزان‌قیمت نیست و سالانه ۵۰ پوند روی دست‌تان هزینه می‌گذارد. در هر صورت اما ورژن رایگان AVG هم کاملا قابل استفاده است ولی باید خودتان را برای سر و کله زدن با تبلیغات آماده کنید.

از اینجا دانلود کنید

BitDefender Antivirus Free Edition

حذف بدافزار

بهترین نکته درباره ابزار حذف بدافزار بیت‌دیفندر آن است که بدون حتی یک تبلیغ به دست‌تان می‌رسد و بنابراین نیازی نیست دائما با نوتیفیکیشن‌ها و پاپ‌‌آپ‌های تبلیغاتی سر و کله بزنید. از طرف دیگر نرم‌افزار به شکلی بسیار آسان نصب شده و به شکلی بی سر و صدا در پس‌زمینه وظایف خود را دنبال می‌کند.

برنامه مورد اشاره از تکنولوژی B-Have بیت‌دیفندر بهره می‌برد و بنابراین می‌تواند به دنبال اپلیکیشن‌هایی بگردد که رفتاری عادی از خود نشان نمی‌دهند. از طرف دیگر قابلیت تشخیص بدافزار و جاسوس‌افزار آن نیز می‌تواند تهدیدهای نادر را شناسایی کرده و هر بار که کامپیوتر را روشن می‌کنید، به اسکن بوت بپردازد. به خاطر تمام دلایلی که بالاتر درباره‌شان صحبت کردیم، BitDefender's Antivirus Free Edition یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های میان کاربران است.

از اینجا دانلود کنید

Microsoft Malicious Software Removal Tool

حذف بدافزار

ابزار Microsoft Malicious Software Removal یک نرم‌افزار ضد بدافزار است که روی کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰، ویندوز ۸ و دیگر نسخه‌های سیستم عامل مایکروسافت به اجرا درآمده و به صورت خاص به دنبال نرم‌افزارهای بدخواهانه می‌گردد. دانلود این نرم‌افزار کاملا رایگان است و زمانی که پروسه تشخیص و حذف بدافزارها به پایان می‌رسد، شاهد صفحه‌ای خواهید بود که گزارش کامل اسکن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

این یک ابزار بسیار سرراست و خوش‌دست برای حذف بدافزارها از کامپیوتر شخصی شما است.

از اینجا دانلود کنید

Panda Free Antivirus

حذف بدافزار

اگر به دنبال یک نرم‌افزار حذف بدافزار سبک‌وزن می‌گردید، Panda Free Antivirus دقیقا برای شما ساخته شده است. این نرم‌افزار مبتنی بر کلاد است و یعنی اکثر وظایف روی سرورهای Panda اجرا می‌شوند و حافظه کامپیوتر شما برای انجام سایر وظایف خالی می‌ماند.

با امکان نصب و استفاده آسان، نرم‌افزار حذف بدافزار Panda شامل قابلیت‌هایی نظیر اسکن وای‌فای، مدیریت پسوورد، رمزنگاری داده، کنترل والدین و بسیاری گزینه دیگر می‌شود. اما مهم‌تر از همه این‌ها، Panda به صورت بلادرنگ از سیستم شما محافظت کرده و دائما با پیغام‌های درخواست خرید اشتراک پریمیوم، باعث سردرد نمی‌شود.

از اینجا دانلود کنید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • disna
    disna | ۵ دی ۱۳۹۹

    مواردی که معرفی کردین آنتی ویروس رایگان هستن. نه ابزارهای اسکن و ویروس یابی رایگان

    نکته ای که باید بهش توجه بشه اینه که روی سیستمی که ضدویروس معتبر نداشته و آلوده شده. نباید آنتی ویروس نصب کرد.

    از معروف ترین و پرکاربردترین ابزارهای ویروس یابی و اسکن و حذف بدافزار میشه به Trend Micro ATTK و Trend Micro Housecall اشاره کرد.

  • Mobin Jafari
    Mobin Jafari | ۴ دی ۱۳۹۹

    برای فایل های رمزگذاری شده چه پیشنهاد هایی دارین؟

    • disna
      disna | ۴ بهمن ۱۳۹۹

      تو بحث تهدیدات سایبری و از جمله باج افزارها، باید روی رعایت اصول امنیتی تمرکز کنین که هیچوقت دچار مشکل نشین.

      روی برگشت اطلاعات تخریب شده یا رمز شده اصلا نمیشه حساب کرد

  • KaKa
    KaKa | ۳ دی ۱۳۹۹

    فکر کنم جای یکی از با سابقه ترین ها و بهترین های جهان اینجا خالیه! اون هم کاسپراسکای هم موبایل و هم کامپیوتر درجه یک و عالی عمل می‌کن.

    • نیما
      نیما | ۴ دی ۱۳۹۹

      اشتراک خیلی گرونی داره.

    • disna
      disna | ۵ دی ۱۳۹۹

      شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی منظورتونه که تا چند سال با فریبکاری و دروغگویی سعی کرد مشتری جذب کنه و بعدش بیشتر نماینده ها و مشتری هاش رو از دست داد.

مطالب پیشنهادی