ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

با آلفا موتور Ace آشنا شوید؛ یک خودروی الکتریکی اسپرت از استارتاپی کالیفرنیایی

استارتاپ آلفا موتور که مقر آن در ارواین کالیفرنیا قرار دارد، از یک خودروی الکتریکی جالب پرده‌برداری کرد. این خودرو Ace نامگذاری شده و از نمای ظاهری جالب و جذابی برخوردار است. در خلق پیکره ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

استارتاپ آلفا موتور که مقر آن در ارواین کالیفرنیا قرار دارد، از یک خودروی الکتریکی جالب پرده‌برداری کرد. این خودرو Ace نامگذاری شده و از نمای ظاهری جالب و جذابی برخوردار است.

در خلق پیکره Ace، به نظر می‌رسد طراحان آلفا موتور نیم‌نگاهی به گذشته داشته و خودروهای اسپرت اروپایی دهه 60 را سرلوحه خود قرار داده‌اند؛ در عین حال این اتومبیل کاملا بروز دیده شده و می‌توان سبک طراحی آن را رترو-مدرن نامید.

پنل‌های صاف و یکدست بدنه در کنار چراغ‌های مربعی‌شکل، نسل اول فورد اسکورت را در ذعن تداعی میکنند، شیب ملایم سقف نیز یادآور مدل‌هایی چون فیات 850 کوپه، NSU Sport Prinz و فولکس واگن تایپ 3 فست‌بک است. قسمت انتهایی برجسته و چراغ‌های عقب سرتاسری المان‌هایی هستند که Ace را هم‌ردیف با سایر خودروهای روز قرار می‌دهند.

از نظر ابعاد آلفا موتور Ace طولی برابر با 4,180 میلی‌متر دارد، برای مقایسه بد نیست بدانید طول بدنه سوبارو BRZ یا همان تویوتا 86 برابر با 4,324 میلی‌متر است، از بین مدل‌های داخلی هم چهار چرخی مثل پراید 3935 میلی‌متر طول دارد.

در داخل کابین Ace با فضایی مینیمال و بسیار ساده روبرو هستیم. داشبورد این خودرو در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر بزرگ ایستاده و تبلت‌مانند برای کنترل سیستم اینفوتینمنت است، فرمان سه‌شاخه هم در پایین خود دو دکمه گرد دارد که ظاهرا برای روشن کردن خودرو و انتخاب دنده مورد استفاده قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسد این دو، تنها دکمه‌های فیزیکی موجود در کابین Ace باشند.

با وجود سادگی کابین، تصاویر رسمی منتشر شده از کیفیت بالای مواد به کار رفته در داخل کابین خبر می‌دهند. بهره‌گیری از بند چرمی بجای دستگیره روی پنل درها از دیگر نکات قابل ذکر کابین Ace است.

آلفا موتور Ace

در رابطه با مشخصات پیشرانه Ace جزئیاتی در دست نیست، اما می‌دانیم که فقط چرخ‌های محور عقب آن محرک هستند. به گفته آلفا موتور این خودرو قادر خواهد بود با باتری پر تا 250 مایل (402 کیلومتر) مسافت را طی نموده و در عرض تقریبا 6 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت برساند.

محصول جدید آلفا موتور روی کاغذ مشخصات فنی قابل قبولی داشته و پتانسیل آن را دارد به یک گزینه مناسب برای علاقه‌مندان هیجان و رانندگی اسپرت تبدیل شود، البته این به شرطی است که Ace با قیمت منطقی و مناسبی به فروش برسد.

ناگفته نماند استارتاپ آلفا موتور اعلام کرده Ace از پلتفرمی ماژولی سود می‌برد، به همین خاطر این احتمال وجود دارد در آینده نه چندان دور نسخه سدان و کراس‌اوور آن نیز توسعه پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی