ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست مقاومت اکسون ۲۰؛ اولین موبایل با دوربین زیر نمایشگر [تماشا کنید]

زد‌تی‌ای اکسون 20 نخستین گوشی هوشمند بازار است که از دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد و کانال یوتیوب «JerryRigEverything» در ویدیویی این گوشی هوشمند را به بوته آزمایش برده تا مقاومت آن را در برابر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

زد‌تی‌ای اکسون 20 نخستین گوشی هوشمند بازار است که از دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد و کانال یوتیوب «JerryRigEverything» در ویدیویی این گوشی هوشمند را به بوته آزمایش برده تا مقاومت آن را در برابر خراشیدگی، خمش و حرارت مورد بررسی قرار دهد.

اولین تست «زک نلسون» روی اکسون 20 تست خراشیدگی است تا عملکرد دوربین سلفی زیر نمایشگر را با ایجاد خراش روی صفحه نمایش گوشی بررسی کند. زک نلسون در سطح 6 از مقیاس سختی «موز» (Mohs) خطوطی روی نمایشگر اکسون 20 5G ایجاد کرد و اولین تاثیر چنین خراش‌هایی روی دوربین سلفی منعکس شد.

تست بعدی، بررسی جنس بدنه دستگاه بود و زک برش‌هایی روی قاب و بدنه گوشی ایجاد کرد. همان‌طور که در ویدیوی تهیه شده توسط وی مشاهده می‌شود، قاب اکسون 20 5G از جنس پلاستیک است و وی به راحتی با کاتر توانست قسمت‌هایی از پلاستیک را از بدنه گوشی جدا کند.

پنل پشتی اکسون 20 5G طراحی مسحورکننده‌ای دارد و با پوششی از گلس محافظت می‌شود. پوشش گلس پنل پشتی، دوربین‌ها و حتی لوگوی اکسون را در برابر خراشیدگی مقاوم کرده است.

زک نلسون با ایجاد خراش روی نمایشگر و جایی که حسگر اثرانگشت نوری زیر نمایشگر تعبیه شده، متوجه شد که حسگر اثرانگشت دستگاه با وجود خط و خطوط روی نمایشگر، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و با خراش در سطح 7 از نظر مقیاس سختی، بدون مشکل کار می‌کند.

زک نلسون اکسون 20 5G را از نظر مقاومت در برابر حرارت نیز مورد بررسی قرار داد و با فندک قسمتی از نمایشگر را در قسمتی که دوربین سلفی تعبیه شده و همچنین ناحیه بالای نمایشگر را در معرض حرارت قرار داد. همان‌طور که در ویدیوی وی مشاهده می‌شود، ردپای سوختگی روی نمایشگر باقی ماند و اکسون 20 5G نتوانست تست حرارت را با موفقیت پشت سر بگذارد.

در تست خمش، اکسون 20 با قاب پلاستیکی سربلند بیرون آمد و دچار مشکل خاصی نشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Masih4
    Masih4 | ۴ دی ۱۳۹۹

    ویدئو برای من اومد . اما بعضی مواقع نمیاد . دیروز هم یه فیلم اشتباهی گذاشته بودن . دیجیاتو این مشکلات رو حل کنید ممنون.

    • آریا
      آریا | ۴ دی ۱۳۹۹

      از یوتوب ببینید. راحت تره
      خوشبختانه دیجیاتو جدیدن لینک یوتوبش رو میذاره. لازم نیست سرچ کنیم

  • Darwin
    Darwin | ۴ دی ۱۳۹۹

    دقیقا چی رو باید تماشا کنیم؟

  • bahman7
    bahman7 | ۴ دی ۱۳۹۹

    ویدئو نیست که تماشا کنیم

مطالب پیشنهادی