ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل بنتلی از کنترل این شرکت توسط آئودی ابراز خوشحالی کرد

بنتلی یکی از زیرمجموعه‌های متعدد گروه فولکس واگن محسوب می‌شود. این برند انگلستانی پیش‌تر توسط پورشه کنترل و مدیریت می‌شد، اما با تحولات سازمانی که چندی پیش در گروه فولکس واگن رخ داد، زیر چتر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۳

بنتلی یکی از زیرمجموعه‌های متعدد گروه فولکس واگن محسوب می‌شود. این برند انگلستانی پیش‌تر توسط پورشه کنترل و مدیریت می‌شد، اما با تحولات سازمانی که چندی پیش در گروه فولکس واگن رخ داد، زیر چتر حمایتی آئودی قرار گرفت و از این به بعد توسط ارباب حلقه‌ها کنترل خواهد شد.

آدرین هالمارک (Adrian Hallmark) مدیرعامل بنتلی در اولین اظهارنظر خود، این اتفاق را مثبت ارزیابی کرده و نسبت به قوی‌تر شدن ارتباطات با آئودی ابراز خشنودی نموده است. آقای هالمارک در کنفرانس ویدیویی آنلاینی که اخیرا با نشریه اتوموتیو نیوز داشته، در این رابطه گفته:

ما در عرض 5 الی 10 سال آینده، همگرایی بیشتری با آئودی خواهیم داشت تا پورشه، زیرا پورشه یک برند اسپرت است و ما در بخشی از بازار فعالیت می‌کنیم که در آن لوکس بودن بر عملکرد اسپرت ارجحیت دارد.

در زمان کنونی مشخص نیست که آیا آئودی بخشی از سهام بنتلی را خریداری خواهد کرد یا خیر، زیرا این مساله هنوز از سوی مدیران تصمیم‌گیری نشده است.

در اختیار گرفتن کنترل و مدیریت بنتلی توسط آئودی به معنای این است که برند اشرافی انگلستانی‌ها از این به بعد در تولید محصولات خود از پلتفرم‌هایی با خصوصیات متفاوت استفاده خواهد کرد. با توجه به اینکه آئودی در مقایسه با پورشه بیشتر بر نرمی و راحتی تمرکز دارد تا عملکرد اسپرت، احتمالا کار مهندسین بنتلی در تنظیم خصوصیات پلتفرم‌های دریافتی ساده‌تر خواهد شد.

آقای هالمارک در این رابطه هم افزوده:

«در خودروهای فعلی، ما وقتی شروع به مهندسی پلتفرم‌ها می‌کردیم که کار توسعه آنها تا حد زیادی انجام شده بود. حالا با پلتفرم‌های برقی جدید ما از همان ابتدا برای دستیابی به آنچه که نیاز است، مشارکت خواهیم داشت.»

همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، بنتلی می‌خواهد از سال 2030 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود و محصولات لوکس خود را صرفا با پیشرانه‌های برقی راهی بازار کند. این در حالی است که دیگر برند لوکس انگلیسی یعنی استون مارتین، به موتورهای درون‌سوز کماکان علاقه‌مند بوده و بعد از سال 2030 نیز به تولید مدل‌های بنزینی ادامه خواهد داد.

ناگفته نماند کنترل بنتلی  از اول مارس 2021 به آئودی واگذار می‌شود. فولکس واگن هدف از این کار را انطباق بیشتر استراتژی‌های دو برند در راستای برقی‌سازی محصولات اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی