ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ارسال آیفون‌های روت شده به اعضای برنامه امنیتی خود را آغاز کرد

اپل چندین ماه پیش برنامه جدیدی به نام «Apple Security Research Device Program» را راه‌اندازی کرد تا به محققان در کشف آسیب‌پذیری‌ها در iOS و آیفون کمک کند. حالا این کمپانی شروع به ارسال آیفون‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

اپل چندین ماه پیش برنامه جدیدی به نام «Apple Security Research Device Program» را راه‌اندازی کرد تا به محققان در کشف آسیب‌پذیری‌ها در iOS و آیفون کمک کند. حالا این کمپانی شروع به ارسال آیفون‌های روت شده به پژوهشگران کرده است.

در ماه ژوئن محققان امنیتی باید در برنامه اپل برای دریافت یک سخت افزار مخصوص ثبت نام می‎‌کردند و حالا افرادی که مورد تایید قرار گرفته‌اند، این دستگاه را دریافت می‌کنند. امروز برای اولین پژوهشگرانی که در این برنامه ثبت نام کرده بودند، اطلاعیه ارسال شده. طبق اعلام اپل، این دستگاه‌ها امروز ارسال شده‌اند و باید طی چند روز آینده در اختیار این افراد قرار بگیرند.

این آیفون‌های اصلاح شده به صورت پیش فرض روت شده‌اند که شبیه به کاری است که جیلبریک با دستگاه‌های اپل انجام می‌دهد. آیفون‌های روت شده امکان بررسی راحت‌تر هسته سیستم عامل را برای محققان فراهم می‌کند و دیگر نیازی به تغییرات در آن‌ها به وسیله اپ‌های شخص ثالث غیرمجاز ندارند.

آیفون‌های روت شده

اپل درباره این آیفون‌ها گفته:

«برنامه Security Research Device فقط برای تحقیقات امنیتی در محیط کنترل شده درنظر گرفته شده است. در این محصولات امکان دسترسی به «Shell» وجود دارد و محققان می‌توانند روی آن‌ها هر ابرازی را اجرا کنند و چنین حق انتخابی به آن‌ها داده می‌شود. با این وجود، دستگاه‌های این برنامه تا جای ممکن عملکردی مشابه با آیفون استاندارد دارند تا نشان‌دهنده هدف این تحقیقات باشند.»

طبق اعلام اپل، این آیفون‌ها به توسعه‌دهندگان قرض داده می‌شود و اگر پس از مدت ۱۲ ماه مشارکت خود در این برنامه را تمدید نکنند، باید آن‌ها را برگردانند. اگر محققان بتوانند در سیستم عامل iOS یا آیفون آسیب‌پذیری پیدا کنند، باید آن را به اپل اطلاع دهند و البته این غول دنیای فناوری به آن‌ها پاداش خواهد داد.

باید منتظر ماند و دید این برنامه اپل تا چه اندازه در کشف آسیب‌پذیری‌ها موفق عمل می‌کند و امنیت نسخه‌های بعدی iOS و آیفون را افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alizare2221
    alizare2221 | ۴ دی ۱۳۹۹

    روت یا جلبریک؟

  • Mahyar-86
    Mahyar-86 | ۴ دی ۱۳۹۹

    خیلی کار خوبی کرده

مطالب پیشنهادی