ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زوم با توسعه سرویس ایمیل و اپ تقویم گوگل و مایکروسافت را به چالش می‌کشد

پلتفرم ویدیو کنفرانس زوم به لطف افزایش چشمگیر دورکاری و برگزاری جلسات تصویری سال موفقی را پشت سرگذاشت که نتیجه آن افزایش ۵۰۰ درصدی ارزش سهام شرکت بود. این موفقیت باعث شده زوم به دنبال ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۵

پلتفرم ویدیو کنفرانس زوم به لطف افزایش چشمگیر دورکاری و برگزاری جلسات تصویری سال موفقی را پشت سرگذاشت که نتیجه آن افزایش ۵۰۰ درصدی ارزش سهام شرکت بود. این موفقیت باعث شده زوم به دنبال بلندپروازهای بیشتری باشد و حالا در پی ارائه خدمات جدید در زمینه ایمیل و تقویم است که دامنه رقابت آنها با گوگل را ارتقا می‌دهد.

آنطور که The Information می‌گوید زوم همین حالا سرگرم توسعه ایمیل است و احتمالا آزمایش نهایی آن از اوایل ۲۰۲۱ کلید می‌خورد. میزان پیشرفت پروژه تقویم اما چندان مشخص نیست و شاید توسعه آن هنوز وارد فاز عملی نشده باشد. با این حال انتخاب هر دو مسیر برای زوم منطقی به نظر می‌رسد چرا که پس از پایان کرونا بسیاری از شرکت‌ها کارکنان خود را به ادارات برمی‌گردانند و دیگر نیاز چندانی به برگزاری جلسات ویدیویی ندارند.  زوم به درخواست رسانه‌ها برای ارائه توضیحات بیشتر در اینباره پاسخی نداده است.

اغلب رقبای اصلی زوم پلتفرم‌های ویدیویی هستند که در قالب یک باندل و در کنار دیگر اپ‌های سازمانی ارائه شده‌‌اند، برای مثال می‌توان به مایکروسافت ۳۶۵ و گوگل ورک‌پلیس (G Suite سابق) اشاره کرد که در کنار ویدیوکنفرانس امکاناتی مثل تقویم و ایمیل را هم ارائه می‌کنند. در نتیجه زوم هم با در پیش گرفتن این روش از تک‌بعدی بودن خود کاسته و شانس موفقیت پس از کرونا را افزایش می‌دهد.

در بخش دیگری از گزارش مذکور به علاقه این شرکت برای ارائه محصولات دیگری نظیر قابلیت‌های چت هیجان انگیز و همچنین یکپارچگی بیشتر با اپ‌های دیگری مثل دراپ‌باکس و Asana اشاره شده است. با تمام این تفاسیر ممکن است زوم تا فروکش بحران کرونا صبر کرده و پس از برآورد اوضاع نسبت به ارائه این قابلیت‌ها اقدام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Alireza?
    Alireza? | ۴ دی ۱۳۹۹

    زوم رقیب خوبی برای گوگل و مایکروسافت میشه

    • VDIEX
      VDIEX | ۱۰ دی ۱۳۹۹

      تو خوابشم نمیشه

    • VDIEX
      VDIEX | ۱۰ دی ۱۳۹۹

      عمرا بشه

مطالب پیشنهادی