ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت BOE تامین نمایشگر اولد ۱۰ میلیون آیفون را بر عهده می‌گیرد

کمپانی چینی«BOE» ظاهرا پس از حدود یک‌سال تلاش، مهر تایید اپل را برای تامین نمایشگرهای OLED سری آیفون 12 دریافت کرده و به عنوان تامین کننده پنل در کنار سامسونگ و ال‌جی حضور پیدا می‌کند. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۰

کمپانی چینی«BOE» ظاهرا پس از حدود یک‌سال تلاش، مهر تایید اپل را برای تامین نمایشگرهای OLED سری آیفون 12 دریافت کرده و به عنوان تامین کننده پنل در کنار سامسونگ و ال‌جی حضور پیدا می‌کند.

براساس اعلام یکی از تحلیلگران صنعت موبایل،  BOE درنهایت موفق شده نظر اپل را تامین کند و به زودی بخشی از نیاز نمایشگر OLED اپل را برعهده خواهد گرفت.

سال گذشته و حتی قبل از توسعه سری آیفون 12 از سوی اپل، شایعه‌های مختلفی مطرح شده بود که اپل در حال مذاکره با BOE است تا این شرکت به عنوان سومین تامین کننده نمایشگر OLED برای آیفون 12 وارد همکاری جدیدی با کوپرتینونشین‌ها شود.

با این وجود، درنهایت تنها شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در زنجیره تامین پنل مورد نیاز اپل باقی ماندند و BOE به دلیل برخی مشکلات مربوط به کنترل کیفیت نتوانست جایی برای خود باز کند و به عنوان تامین کننده پنل اپل ظاهر شود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سامسونگ در سال 2021 حدود 130 میلیون واحد نمایشگر OLED و شرکت‌های ال‌جی و BOE به ترتیب هر کدام 40 و 10 میلیون واحد نمایشگر تولید خواهند کرد.

با این وجود، اگر همه چیز در سال آینده میلادی در زمینه فروش گوشی‌های سری آیفون 12 به خوبی پیش برود، ممکن است حجم سفارش‌های اپل به 20 میلیون واحد برسد. در این صورت،‌ چنین تصمیمی از سوی اپل برای همکاری با BOE باعث می‌شود شرکت چینی گامی اساسی را برای رسیدن به هدفش که تامین بیش از 40 درصد از بازار نمایشگرهای OLED است را بردارد. بازاری که پیش بینی‌ می‌شود تا سال 2024 به ارزشی بالغ بر 49.7 میلیارد دلار برسد.

یکی از دلایل روی آوردن اپل به BOE برای تامین نمایشگر، قیمت پایین‌تر این شرکت نسبت به نمایشگرهای OLED سامسونگ است. البته شرکت BOE چندان برای اپل تامین‌کننده جدیدی نیست. اپل از LCD های این شرکت برای آیپد و مک بوک استفاده می‌کند. از سوی دیگر اپل قصد داشت با همکاری جدید با BOE، اتکای کمتری به پنل‌های سامسونگ داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۶ دی ۱۳۹۹

    تا BOE بخواد استاندارد oled رو پاس کنه ،سامسونگ یک تکنولوژی جدید رو ارایه میکنه و اپل مجبور میشه بازم کل سفارش رو بده به سامسونگ
    فعلا سامسونگ با مدیریت عالی داره با سرعت زیادی جلو میره ، البته امیدوارم دیگر شرکت ها بهش برسن تا نتونه هر قیمتی که خواست عرضه کنه

مطالب پیشنهادی