ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل احتمالا روی گوشی هوشمندی با دوربین زیر نمایشگر کار می‌کند

مستندات پتنت ثبت شده توسط گوگل به صورت غیر مستقیم از توسعه گوشی هوشمندی با دوربین زیر نمایشگر خبر می‌دهد. باوجودی که در مستندات مربوطه به صورت صریح و شفاف اشاره‌ای‌ به دوربین زیر نمایشگر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

مستندات پتنت ثبت شده توسط گوگل به صورت غیر مستقیم از توسعه گوشی هوشمندی با دوربین زیر نمایشگر خبر می‌دهد.

باوجودی که در مستندات مربوطه به صورت صریح و شفاف اشاره‌ای‌ به دوربین زیر نمایشگر نشده است؛ اما تصویر مربوط به پتنت، دستگاهی تمام صفحه را نشان می‌دهد. در نتیجه به نظر می‌رسد که گوگل در حال بررسی توسعه گوشی با دوربین زیر نمایشگر است.

در بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، ZTE پیش از این گوشی هوشمندی با دوربین زیر نمایشگر معرفی کرده است. شیائومی و اوپو نیز نمونه‌های اولیه چنین دستگاهی را به نمایش گذاشته‌‌اند. همچنین انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی زد فولد 3 را نیمه دوم سال 2021 با همین فناوری به بازار عرضه کند. هواوی نیز تایید کرده که قصد دارد در آینده گوشی هوشمندی با دوربین زیر نمایشگر معرفی کند.

هنوز مشخص نیست گوگل قصد دارد پیکسل 6 را با چنین فناوری به بازار عرضه کند یا خیر ؛ اما با توجه به روند کنونی بعید نیست که چنین تصمیمی گرفته باشد.

دوربین‌های زیر نمایشگر برای دریافت نور محیطی با مشکلاتی روبرو هستند و همین مساله روی کیفیت تصویربرداری آنها تاثیرگذار خواهد بود. یکی دیگر از مشکلات این فناوری تفاوت بین PPI در ناحیه دوربین و بقیه قسمت‌های نمایشگر است که باعث بروز مشکل انعکاس نور در نمایشگر خواهد شد و کاربر نمی‌تواند محتوا را به درستی مشاهده کند.

اکسون 20 5G با دوربین زیرنمایشگر نمونه زنده همین مشکلات است که کیفیت تصویربرداری دوربین سلفی آن نسبت به گوشی‌های دیگر پایین‌تر است.

از سوی دیگر تصویر فاش شده از گوشی پیکسل بدون بریدگی بالای نمایشگر به اشتراک گذاشته شده است که چنین شایعه‌هایی را بیشتر دامن زده است.

با توجه به اینکه گوگل معمولا پرچمداران خود را نیمه دوم سال میلادی عرضه می‌کند، هنوز نمی‌توان در مورد مشخصات پیکسل 6 اظهارنظر قطعی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی