ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گجت پوشیدنی
تکنولوژی

اپل احتمالا کنترل ایرپاد از طریق صورت و زبان را ممکن می‌کند

به تازگی جزئیات یکی از پتنت‌های اپل منتشر شده که می‌تواند در نسل آینده ایرپاد یا ایرپاد پرو مورد استفاده قرار بگیرد و امکان کنترل این هدفون‌های بی‌سیم را از طریق ژست‌های مختلف و بدن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

به تازگی جزئیات یکی از پتنت‌های اپل منتشر شده که می‌تواند در نسل آینده ایرپاد یا ایرپاد پرو مورد استفاده قرار بگیرد و امکان کنترل این هدفون‌های بی‌سیم را از طریق ژست‌های مختلف و بدن کاربر فراهم می‌کند.

این پتنت جدید با عنوان «تشخیص ورودی‌ها از طریق بدن در یک دستگاه صوتی پوشیدنی» ثبت شده و جزئیات مربوط به این ژست‌ها را نشان می‌دهد. اپل برای دستیابی به چنین ژست‌هایی باید چندین سنسور اضافه درون محصولات خود قرار دهد تا بتوانند سیگنال‌های مختلف را از طریق بدن کاربر تشخیص دهند.

این سنسورها می‌توانند سیگنال هرگونه حرکتی که کاربر با بخش‌های بدن خود انجام می‌دهد را تشخیص دهند. این حرکات می‌توانند ضربه زدن، سوایپ یا فشردن انگشتان روی ساعد یا گونه باشد، البته محدود به آن‌ها نمی‌شود. طبق این پتنت، کاربر می‌تواند از دندان، زبان یا حتی گفتار درونی هم برای کنترل ویژگی‌های مختلف این ایرباد بی‌سیم استفاده کند.

ایرپاد

با استفاده از سنسورها کاربر می‌تواند برای تغییر صدای هدفون دست خود را روی گونه بکشد. اگر به سمت بالا انگشت خود را بکشید، حجم صدا بیشتر می‌شود و بالعکس. در صورتی که بخواهید به آهنگ بعدی بروید هم این سنسورها کارایی دارند و تنها کافیست دوبار به کنار سر خود ضربه بزنید.

ایده اپل برای این سیستم ساده به نظر می‌رسد و می‌توان از دو سنسور برای ارسال و شناسایی سیگنال‌ها از طریق بدن استفاده کرد. این سنسورها نه تنها قادر به تشخیص این ضربه‌ها روی بدن خواهند بود، بلکه می‌توانند محل ضربه را هم متوجه شوند.

اگر این سیستم بخواهد به صورت تجاری مورد استفاده قرار بگیرد، باید دقت بالایی داشته باشد، با این حال کارایی بالایی خواهد داشت و کاربران می‌توانند تنها از طریق بدن خود یک گجت پوشیدنی را کنترل کنند.

طبق گزارش‌ها، اپل سال آینده از نسل جدید ایرپادها رونمایی می‌کند، با این حال نمی‌توان منتظر استفاده از این سنسورها در آن‌ها بود. بسیاری از پتنت‌ها در حد یک ایده باقی می‌مانند یا اینکه تا مدت‌ها به صورت تجاری مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی