ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ژاپن تصاویر نمونه‌های برداشته شده از زیر سطح سیارک Ryugu را منتشر کرد

آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن (JAXA) تصاویر نمونه‌های برداشته شده از عمق سیارک Ryugu را منتشر کرد. فضاپیمای «هایابوسا ۲» (Hayabusa2) متعلق به ژاپن اواسط آذر ماه امسال نمونه‌های سیارک «Ryugu» را پس از مأموریتی شش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن (JAXA) تصاویر نمونه‌های برداشته شده از عمق سیارک Ryugu را منتشر کرد.

فضاپیمای «هایابوسا ۲» (Hayabusa2) متعلق به ژاپن اواسط آذر ماه امسال نمونه‌های سیارک «Ryugu» را پس از مأموریتی شش ساله به زمین آورد. آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن مدت کوتاهی پس از فرود این کپسول تصاویری از نمونه‌های آورده شده را منتشر کرد. این تصاویر نمونه‌های مربوط به محفظه A کپسول را نشان می‌دادند که در اولین فرود فضاپیما بر سیارک Ryugu در فوریه ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷) برداشته شده بودند. حال ژاپن تصاویری از محتویات محفظه C را نیز منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید:

آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که درب محفظه‌های B و C کپسول نمونه‌برداری از سیارک Ryugu را باز کرده است. محفظه B خالی است چرا که از آن برای جمع‌آوری نمونه‌ها استفاده نشده است، اما فضاپیمای هایابوسا ۲ در دومین مأموریت نمونه برداری که در ژوئیه ۲۰۱۹ (مرداد ۹۸) انجام شد، از محفظه C برای ذخیره نمونه‌ها استفاده کرد.

هایابوسا ۲ پیش از انجام دومین مأموریت نمونه‌برداری، با پرتاب ماده منفجره یک دهانه برخوردی در سطح سیارک Ryugu ایجاد کرد تا جمع‌آوری نمونه‌ها از عمق آن امکان پذیر شود. محققان امیدوارند نمونه‌های برداشته شده از عمق این سیارک اطلاعات بیشتری را از تاریخچه منظومه شمسی و دوران جوانی آن فاش کنند، چرا که در معرض تشعشات مضر کیهانی قرار نگرفته و به عبارت ساده بکر هستند.

آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن می‌گوید بزرگ‌ترین سنگ‌هایی که در محفظه C پیدا شده‌اند ابعادی در حدود ۱ سانتی متر دارند. نکته جالب اینکه یکی از سنگ‌ها با علامت سوال و عبارت «شیء مصنوعی» مشخص شده است. JAXA می‌گوید هنوز ماهیت این شی را شناسایی نکرده اما احتمال دارد آلومینیوم باشد که حین انفجار ماده منفجره از بازوی فضاپیما جدا شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی