ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Donut County؛ حفره‌ای که همه‌چیز را می‌بلعد

بازی Donut County از آن دسته عناوینی بود که اول برای کامپیوتر عرضه شد و بعد در دو مرحله، ابتدا برای کاربران iOS و سپس اندروید هم در دسترس قرار گرفت. شاید با خواندن تیتر این مطلب ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۶ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

بازی Donut County از آن دسته عناوینی بود که اول برای کامپیوتر عرضه شد و بعد در دو مرحله، ابتدا برای کاربران iOS و سپس اندروید هم در دسترس قرار گرفت. شاید با خواندن تیتر این مطلب به یاد بازی معروف Hole.io افتاده باشید که حق هم دارید چون با اقتباس و الهام از بازی Donut County ساخته شده، ساختار نسبتا مشابهی دارد و کمی هم معروف‌تر است اما بازی Donut County حرف بیشتری برای گفتن دارد.

بازی Donut County

در بازی Donut County شما کنترل یک حفره‌ی کوچک را در دست دارید که اجسام اطرافش را می‌بلعد اما این حفره تا همیشه کوچک نمی‌ماند و با هر جسمی که می‌بلعد بزرگ‌تر می‌شود تا جایی که می‌تواند خانه‌ها و کوه‌ها را هم ببلعد ولی این پایان ماجرا نیست و بازی به همینجا ختم نمی‌شود بلکه داستان جالبی هم برای تعریف کردن هم دارد که به عقیده‌ی من بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت این بازی نسبت به بازی‌های مشابه است و باعث می‌شود که صرفا با یک گیم‌پلی یکنواخت و تکراری روبرو نباشیم.

بازی Donut County

بخش داستانی بازی در شهری اتفاق می‌افتد که راکن‌ها اداره‌اش می‌کنند و پر از حفره‌هایی است که اجسام را می‌بلعند. در همین بین بازی ما را با راکنی به اسم BK آشنا می‌کند که شغلش دلیوری دونات است اما او پایش را فراتر می‌گذارد و کم‌کم خانه‌ها و دوستانش را هم داخل این حفره می‌اندازد تا در ازای آن جایزه دریافت کند تا این که یک روز خودش هم داخل این حفره می‌افتد و با افرادی ملاقات می‌کند که قبلا داخل حفره افتاده‌اند و حالا ۹۹۹ پا زیر زمین زندگی می‌کنند.

توضیح بیشتری درباره‌ی بخش داستانی نمی‌دهم که بخش جذاب آن اسپویل نشود اما باید منتظر داستانی باشید که با کمک دیالوگ‌ها روایت می‌شود و طنزی هم در آن نهفته است که تاثیرگذاری‌اش را بیشتر می‌کند.

بازی Donut County

برای این‌ که اجسام توسط حفره‌ی مذکور بلعیده شوند باید منطق و استراتژی را به کار بگیرید و این چیزی بود که توجه من را جلب کرد چون معمولا در این نوع بازی‌های پازلی چنین چیزی نمی‌بینیم. منظورم از منطق و استراتژی صرفا این نیست که تلاش کنید تا حفره بزرگ‌تر شود بلکه باید شکل اجسام و نقطه‌ی ثقل آن‌ها را در نظر بگیرید و حفره را در موقعیتی قرار بدهید که جسم تعادلش را از دست بدهد و داخلش بیفتد. با توجه به این که بازی هیچ‌کنترل یا گزینه‌ی خاصی برای جلو بردن گیم‌پلی ندارد و فقط به لمس ساده نیاز دارد، طراحی هوشمندانه‌ی پازل‌ها بیشتر هم به چشم می‌آید.

بازی Donut County

مدت زمان گیم‌پلی بازی کوتاه است و حدودا دو ساعت زمان می‌برد تا تمام مراحل را پشت سر بگذارید اما لذتی که آخرین مرحله‌ی بازی و باس فایت جذابش دارد تا مدت‌ها با شما باقی می‌ماند. در کل می‌توان گفت که بازی Donut County ارزش امتحان کردن را دارد چون علاوه بر سرگرم کننده بودن، کیفیت ساخت مناسب، طراحی بصری چشم‌نواز و جلوه‌های صوتی جذاب ، داستان جالبی هم دارد که قصد دارد به ما بیاموزد که هرچقدر هم سخت باشد باید تلاش کنیم تا دست روی انتخاب درست بگذاریم.

Donut County

Donut County

سازنده: Annapurna Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 352.1/124 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی