ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری ال جی و مگنا برای تولید قطعات خودروهای الکتریکی

دو کمپانی مگنا اینترنشنال و ال جی اخیرا با انتشار بیانیه‌ای از تاسیس یک شرکت مشترک (Joint Venture) با نام LG Magna e-Powertrain خبر داده‌اند. این شرکت همانگونه که از نامش نیز پیداست، ماموریت تولید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

دو کمپانی مگنا اینترنشنال و ال جی اخیرا با انتشار بیانیه‌ای از تاسیس یک شرکت مشترک (Joint Venture) با نام LG Magna e-Powertrain خبر داده‌اند. این شرکت همانگونه که از نامش نیز پیداست، ماموریت تولید قطعات مهم و پرکاربرد در پیشرانه‌های الکتریکی را بر عهده خواهد داشت.

ال جی مگنا e-Powertrain با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری پایه‌گذاری شده و جولای سال آینده رسما شکل خواهد گرفت. 51 درصد از سهام این شرکت در اختیار طرف کره‌ای و 49 درصد در اختیار طرف کانادایی خواهد بود. موتورهای الکتریکی، اینورتر و شارژرهای یکپارچه برخی از محصولات این شرکت جدید را تشکیل خواهند داد. انتظار می‌رود با تجمیع این اجزا، ال جی مگنا e-Powertrain در زمینه اکسل‌های برقی (e-axle) نیز فعالیت کند.

بر اساس گفته‌های دو طرف، شرکت نوپای کره‌ای-کانادایی قدرت مگنا در زمینه ساخت پیشرانه‌های برقی و زنجیره تامین را با تخصص ال جی در حوزه توسعه اجزا و قطعات مخصوص موتورهای برقی و اینورتر ترکیب خواهد کرد.

آنطور که پایگاه خبری رویترز گزارش کرده مقر جوینت ونچر ال جی مگنا e-Powertrain در اینچئون کره جنوبی واقع شده و کارکنان آن علاوه‌بر این کشور، از بین مهندسان ایالات متحده و چین جذب خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود این شرکت در مجموع حدود 1,000 پرسنل، در هر سه کشور مذکور داشته باشد.

برای نهایی شدن ایجاد جوینت ونچر ال جی مگنا e-Powertrain، تنها یک گام دیگر باقی مانده و آن عبارت است از پاسخ مثبت سهامداران ال جی. سوامی کوتاگیری (Swamy Kotagiri) رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آتی شرکت مگنا همکاری با ال جی را با استراتژی‌های کمپانی در راستای برقی‌سازی و حمایت از خودروسازان مختلف دنیا از طریق تولید قطعات متنوع و با کیفیت، هم‌سو دانسته است.

آقای کاتاگیری افزوده به واسطه ترکیب نقاط قوت‌ دو شرکت، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌ها بهینه‌تر شده و برقی‌سازی خودروها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

دکتر کیم جین-یونگ (Kim Jin-yong) رئیس بخش قطعات خودرویی ال جی الکترونیکس نیز همکاری با مگنا را ورود به فازی جدید در تجارت قطعات خودرویی عنوان کرده و آن را فرصتی با پتانسیل‌های فراوان و امکان رشد زیاد توصیف نموده است. او در این رابطه گفته «اعتقاد داریم ترکیب تخصص و تجربه داخلی ما با تاریخچه پربار مگنا فضای پیشرانه‌های برقی را سریع‌تر متحول خواهد کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی