ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر کروم
تکنولوژی

توسعه‌دهندگان مرورگر کروم با راهکار جدیدی به دنبال کاهش مصرف رم هستند

مرورگر کروم رم زیادی مصرف می‌کند و توسعه‌دهندگان می‌خواهند با راهکار جدیدی این مشکل را برطرف کنند. گوگل اکنون در حال آزمایش قابلیت «TerminateProcess» است و احتمالا سال آینده میلادی به وسیله یک بروزرسانی در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۰

مرورگر کروم رم زیادی مصرف می‌کند و توسعه‌دهندگان می‌خواهند با راهکار جدیدی این مشکل را برطرف کنند. گوگل اکنون در حال آزمایش قابلیت «TerminateProcess» است و احتمالا سال آینده میلادی به وسیله یک بروزرسانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گوگل در سایت کرومیوم جزئیات نحوه استفاده از TerminateProcess را منتشر کرده که فرایندهای مرورگر کروم را بسیار سبک‌تر می‌کند. این موضوع به معنای تجربه کاربری روان‌تر در هنگام مرورگری با کروم و همچنین هنگ کمتر سیستم عامل ویندوز ۱۰ است.

مرورگر گوگل رم زیادی مصرف می‌کند، مخصوصا اگر چندین تب روی سیستم خود باز کرده باشید. این موضوع نه تنها باعث کاهش سرعت کامپیوتر شما می‌شود، بلکه برخی مواقع کروم هم کرش می‌کند و نمی‌توانید با آن کار کنید. این موضوع حتی در کامپیوترهای مجهز به ۸ گیگابایت رم هم به چشم می‌خورد.

در صورتی که چندین تب روی کروم باز کنید و در نهایت بخواهید تمام آن‌ها را ببندید، با توجه به میزان رم سیستم خود باید مدتی صبر کنید چرا که این فرایند منابع کامپیوتر را مصرف می‌کند. حالا گوگل می‌خواهد با عملکرد TerminateProcess به این مشکل خاتمه دهد.

مرورگر کروم

این فرایند اغلب توسط ویندوز برای پایان یک فرایند خاص و تمام رشته‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت این کار را می‌توان مشابه قطع یک برنامه به صورت کامل و جلوگیری از اجرای آن در پس زمینه درنظر گرفت. با این کار، منابع سیستمی که توسط این برنامه مورد استفاده قرار می‌گرفتند، آزاد می‌شوند.

ظاهرا TerminateProcess یکی از راهکارهای گوگل برای بستن تعدادی از تب‌ها و کل مرورگر بدون تاثیر چشمگیر روی منابع سیستمی است. با این وجود به نظر می‌رسد با این اقدام، کروم روان‌تر کار می‌کند و در حالت کلی فشار کمی به سیستم می‌آورد.

هم اکنون گوگل در حال آزمایش این قابلیت است، با این حال احتمالا در نسخه جدید مرورگر کروم در سال آینده میلادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تغییرات درون کروم اعمال می‌شوند و کاربر تجربه روان‌تری خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی