ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توقف تولید نیسان وانت به دلیل عدم موفقیت در کسب استاندارد یورو 5

ظاهرا سرانجام موعد خداحافظی با قدیمی ترین وانت کشور فرا رسیده و به دلیل عدم کسب موفقیت در کسب استاندارد یورو 5 شاهد توقف تولید نیسان وانت زامیاد خواهیم بود. به گفته بهزاد اشجعی - ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۴

ظاهرا سرانجام موعد خداحافظی با قدیمی ترین وانت کشور فرا رسیده و به دلیل عدم کسب موفقیت در کسب استاندارد یورو 5 شاهد توقف تولید نیسان وانت زامیاد خواهیم بود.

به گفته بهزاد اشجعی - دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست:
«طی امسال برخی مجوزهای مشروط برای شماره‌گذاری خودروهای یورو۴ صادر شده است که تنها حدود پنج درصد از خودروهای تولیدی سال جاری را شامل می‌شود بنابراین مصوبه ارتقای استاندارد خودروها به یورو۵ در کشور اجرایی شده است.»

این درحالیست که نیسان وانت نیز موفق به کسب استاندارد یورو 5 نشده است و همین امر می تواند به معنای توقف خودرو این وانت پرحاشیه اما محبوب در بازار کشور باشد، البته از طرف دیگر گروه خودروسازی زامیاد (از زیر مجموعه های سایپا)، چند ماهی است که نیسان وانت را به عنوان یک خودرو تجاری و در واقع کامیونت سبک طبقه بندی می کند و همین امر ممکن است به معنای قرار گرفتن نسخه دیزلی این خودرو در زمره خودروهای قابل تولید باشد.

توقف تولید وانت نیسان زامیاد

به خصوص که ظاهرا در مورد خودروهای تجاری شاهد قوانین ساده تری هستیم که امکان ادامه تولید کامیون های بنز قدیمی (اصطلاحا نارنجی) را نیز ممکن کرده است. از این رو باید منتظر ماند و دید که اعلام این خبر از سوی دبیر کمیته فنی محیط زیست به معنای توقف تولید کامل نیسان وانت خواهد بود و یا تنها نمونه های بنزینی این خودرو را شامل می شود؟

آنچه واضح است اینکه با توجه به سوابق قبلی، خودروسازان به طور معمول نهایت تلاش خود را به کار می بندند تا مانع از توقف تولید خودروهای پر فروش شوند و نیسان وانت نیز قاعدتا از این قضیه مستثنی نیست، از این رو پیش بینی می شود که کشمکش بر سر تولید یا توقف تولید این وانت کهن سال، همچنان ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ دی ۱۳۹۹

    خود Nissan هم یادش نمیاد اینو ساخته؛? ? برا 65 سال پیشه؛ 39 سال پیش هم تولیدش رو متوقف کردن، ولی اینجا...

  • nexaen
    nexaen | ۷ دی ۱۳۹۹

    هر وقت وانت آبی میبینم یاد این جمله ی خنده دار "عوضش امنیت داریم" میوفتم.?

  • Mehran
    Mehran | ۷ دی ۱۳۹۹

    نه زوده هنوز یه ده سال دیگه هم جا داشت

مطالب پیشنهادی