ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی The First Tree
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی The First Tree؛ مرگ بخشی از زندگی است

بازی‌های مینیمال با کیفیت معمولا کنترل‌های پیچیده و گزینه‌های زیادی برای تغییر ندارند، اما در عوض داستانی عمیق را به اشتراک می‌گذارند که می‌تواند یک تنه بار تمام این حذفیات را به دوش بکشد. یکی ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۸ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

بازی‌های مینیمال با کیفیت معمولا کنترل‌های پیچیده و گزینه‌های زیادی برای تغییر ندارند، اما در عوض داستانی عمیق را به اشتراک می‌گذارند که می‌تواند یک تنه بار تمام این حذفیات را به دوش بکشد.

یکی از بازی‌هایی که توانسته به خوبی از نقش پر رنگ روایت و داستان قوی در جهت تقویت خود استفاده کند،‌ بازی The First Tree است که ما را با داستان یک روباه مادر همراه می‌کند.

بازی The First Tree

روباه قصه ما طی حادثه‌ای فرزندانش را گم کرده و حالا به این امید در کوهستان‌های سرد و پر از برف پرسه می‌زند تا بتواند پیدایشان کند. همین فضاسازی و داستان پر کشش به قدر کافی برای ترغیب شما به بازی تأثیرگذار هست، اما وجود یک صدای راوی در بازی هم باعث شده که این تأثیر دو چندان شود.

در تمام مدت این سفر و در حالی که در بین درختان جنگل و کوه‌ها پرسه می‌زنید، صدای یک راوی را می‌شنوید که زندگی گذشته‌‌اش را برایتان تعریف می‌کند و از دوران کودکی و رابطه‌ی خود با پدرش حرف می‌زند؛ یک داستان فرعی در کنار داستان روباه که به شکلی هنرمندانه به هم گره می‌خورند و در ادامه کار متوجه می‌شوید که موازی هم در حال پیش‌روی هستند.

با این حساب می‌توان به قطعیت گفت که The First Tree از آن جمله بازی‌هایی است که علاقه‌مندان به کشف مفاهیم و معانی عمیق، و علاقه‌مندان به داستان‌های روایت‌محور را بیشتر از بقیه به خودش جلب می‌کند.

بازی The First Tree

اما گیم پلی بازی بسیار ساده است. بازی کنترل‌های پیچیده‌ای ندارد و در کنار یک جوی‌استیک که برای تغییر جهت استفاده می‌شود، فقط یک گزینه برای پریدن روباه دارید که برای بسیاری از موانع کوتاه کافی نیست. اگر زمانی هم به پرش بلند نیاز داشته باشید باید اول تعدادی پروانه پیدا کنید که به صورت یک دایره دور هم جمع شده‌اند.

استفاده از پروانه‌ها کمک می‌کند تا ارتفاع پرش بیشتر شود و امکان دستیابی به مناطق بلندتر هم وجود داشته باشد. همزمان که سعی می‌کنید اطراف را کشف کنید دو مأموریت هم بر عهده دارید: اول این که گوی‌های نورانی پراکنده در محیط را جمع‌آوری کنید و دوم اینکه خوب اطراف را بگردید و اجسامی که زیر خاک پنهان شده‌اند را پیدا کنید که معمولا هم به شکل یک برآمدگی مشخص هستند و به محض اینکه به آن برسید گزینه‌ی کندن زمین فعال می‌شود و وقتی از زیر خاک بیرون بیایند راوی داستان را ادامه می‌دهد.

بازی The First Tree

مشکلی که در گیم‌پلی بازی وجود دارد این است که هیچ‌ نقشه‌ یا راهنمایی وجود ندارد که در تشخیص راه درست کمک‌کننده باشد و وقتی که به خودتان می‌آیید می‌بینید مدت زیادی است که دور خودتان می‌چرخید و ایده‌ای ندارید که باید به کدام سمت بروید. حتی گوی‌های نورانی هم گاهی وقت‌ها کمک زیادی به پیشرفت شما نمی‌کنند.

با این حساب شاید بهتر می‌شد اگر سازندگان بازی خیلی روی بار معنایی و فلسفی بازی تمرکز نمی‌کردند و در عوض مقدار بیشتری برای غنی کردن محتوای گیم‌پلی انرژی می‌گذاشتند. البته زیبایی بصری و آرامشی که بر اتمسفر بازی حاکم شده آنقدر عالی هست که بتوانید با این مشکلات گیم‌پلی کنار بیایید.

بازی The First Tree

اما در کل تجربه‌ی بازی The First Tree بسیار آرامش‌بخش و زیباست و شما را با سفری همراه می‌کند که شاید مثالش را در هیچ بازی موبایل دیگری تجربه نکرده باشید.

راوی داستان The First Tree، در قسمتی از بازی جمله جالبی را به زبان می‌آورد: «مرگ در تضاد با زندگی نیست، بلکه بخشی از آن است». اگر دوست دارید به معنا و مفهوم این جمله از دیدگاه راوی داستان و روباه مادر برسید، اصلا به خواندن این متن اکتفا نکنید و حتما بازی را تجربه کنید. مطمئن باشید یکی از تجربیات بسیار خوب موبایل گیمینگ شما خواهد بود.

The First Tree

The First Tree

سازنده: David Wehle قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1100/64 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نیماا
    نیماا | ۸ دی ۱۳۹۹

    بازیهایی که معرفی میکنید معروف نیستند و مثل این بازی در گوگل پلی +۵۰۰ دانلود داشته. عجیب نیست این موضوع؟ نکنه تبلیغاته؟

    • SM
      SM | ۹ دی ۱۳۹۹

      این بازی قبلا یعنی حدود 3..4 سال پیش روی استیم منتشر شده، به تازگی برای اندروید و ای او اس منتشر شده

مطالب پیشنهادی