ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیت‌کوین با عبور از ۲۸ هزار دلار به بزرگترین سرویس مالی جهان تبدیل شد

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و مورد توجه بسیاری قرار گرفته. این ارز دیجیتال توانسته دوباره رکوردشکنی کند و برای مدتی به قیمت ۲۸,۳۷۸ دلار دست پیدا کند. چند روز پیش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۳

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و مورد توجه بسیاری قرار گرفته. این ارز دیجیتال توانسته دوباره رکوردشکنی کند و برای مدتی به قیمت ۲۸,۳۷۸ دلار دست پیدا کند.

چند روز پیش یعنی در تاریخ ۴ دی هر بیت کوین با قیمت ۲۳,۷۹۶ دلار معامله می‌شد که به معنای افزایش ۱۴ درصدی آن تنها طی سه روز بود. همین موضوع باعث شد که ارزش بازار بیت کوین رکورد بزند و به ۵۱۰ میلیارد دلار برسد. با این ارزش بازار، بیت کوین بزرگترین سرویس مالی جهان محسوب می‌شود. قیمت این ارز دیجیتال حتی برای مدتی به بالای ۲۸ هزار دلار هم رسید که یک رکورد است.

در حال حاضر نزدیک به ۱۸,۵۸۲,۴۵۰ بیت کوین در گردش است و حجم معاملات جهانی این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته برابر ۲۱ میلیارد دلار بوده. با وجود این موضوع، همچنان استیبل کوین «تتر» توانسته سهم بیشتری از معاملات را نسبت به بیت کوین به خود اختصاص دهد و سهم ۵۶ درصدی داشته باشد.

قیمت بیت کوین

در طی یک هفته گذشته قیمت بیت کوین رشد ۱۶.۴ درصدی داشته و اگر ارزش آن را با یک ماه گذشته مقایسه کنیم، با افزایش ۵۹.۱۲ درصدی روبه‌رو می‌شویم. این میزان رشد طی ۹۰ روز و همچنین یکسال بسیار بیشتر بوده و به ترتیب برابر ۱۵۵ و ۲۷۲ درصد است.

با توجه به اینکه قیمت برق به صورت میانگین برابر ۰.۰۶ دلار به ازای هر کیلووات ساعت است، ماینرها با قیمت کنونی بیت کوین سود مناسبی به جیب می‌زنند. طبق آمار، دستگاه «Bitmain Antminer S19 Pro» روزی ۱۵.۳۷ دلار درآمد دارد و پس از آن «++Microbt Whatminer M30S» با درآمد ۱۵.۱۸ دلار در روز قرار می‌گیرد.

در حال حاضر نرخ هش (هش ریت) شبکه بیت کوین نزدیک به ۱۳۶ اگزاهش در ثانیه است و ۱۸ استخر در حال استخراج بیت کوین هستند. این ارز دیجیتال در هفته‌های گذشته در جستجوهای گوگل هم حضور پررنگی داشته و در جمع ۱۰۰ عبارت پرجستجو قرار گرفته است.

قیمت بیت کوین

با توجه به ارزش بازار ۵۱۰ میلیارد دلاری، بیت کوین یازدهمین دارایی باارزش در سطح جهان محسوب می‌شود و بالاتر از شرکت‌هایی مانند ویزا، سامسونگ، والمارت و کوکاکولا قرار می‌گیرد. البته انتظار می‌رود سال آینده ارزش بازار آن به ۱ تریلیون دلار برسد. در حال حاضر قیمت بیت کوین نزدیک به ۲۷ هزار دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی