ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

محبوب‌ترین رنگ‌های خودرویی سال 2020 مشخص شدند؛ سفید باز هم در صدر

بر اساس گزارش سالانه شرکت Axalta Coating Systems که مقر آن در فیلادلفیا قرار دارد، رنگ سفید به عنوان محبوب‌ترین رنگ خودرویی در سال 2020 دست پیدا کرده است. این دهمین سال متوالی است که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

بر اساس گزارش سالانه شرکت Axalta Coating Systems که مقر آن در فیلادلفیا قرار دارد، رنگ سفید به عنوان محبوب‌ترین رنگ خودرویی در سال 2020 دست پیدا کرده است. این دهمین سال متوالی است که سفید به عنوان پرطرفدارترین رنگ خودرویی دنیا شناخته می‌شود.

شرکت Axalta Coating Systems در زمینه ارائه راهکارهای مرتبط با رنگ خودروها فعالیت می‌کند. شصت و هشتمین گزارش سالانه این شرکت حکایت از آن دارد با وجود تنوع بالای رنگ محصولات کمپانی‌های مختلف، علاقه مشتریان به دو رنگ سفید و مشکی تغییر چندانی نداشته است.

طبق گزارش Axalta، برابر با 81 درصد از خودروهای تولید شده در سال 2020 با رنگ‌های خنثی سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای به دست مشتریان رسیده‌اند. نکته دیگر اینکه پیش از این میزان استقبال از رنگ نقره‌ای بیشتر از رنگ خاکستری بود، ولی سلیقه مردم عوض شده و محبوبیت رنگ خاکستری پیشی گرفته است. مدرن‌تر و لوکس‌تر دیده شدن رنگ خاکستری، از دلایل افزایش محبوبیت این رنگ اعلام شده است.

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم یافته‌های Axalta نشان می‌دهد خودروهای سفید 38 درصد از بازار را تصاحب کرده‌اند. پس از سفید، مشکی با 19 درصد در رتبه دوم ایستاده و خاکستری هم با 15 درصد در جایگاه سوم قرار دارد. جایگاه چهارم هم با 9 درصد به رنگ نقره‌ای رسیده است. آبی، قرمز، قهوه‌ای/بژ، زرد/طلایی و سبز دیگر رنگ‌هایی هستند که نسبت به بقیه علاقه‌مندان بیشتری دارند.

نکته جالب اینکه محبوبیت رنگ سفید و خاکستری در اروپا با کسب سهم 25 درصدی به یک اندازه است. همچنین اروپایی‌ها علاقه زیادی به رنگ آبی دارند، طوری که پس از خاکستری، سفید و مشکی، آبی با سهم 10 درصدی چهارمین رنگ پرطرفدار در قاره سبز است.

اما رنگ سفید بیش از هر جای دیگری در چین خواهان زیادی داشته و 57 درصد از خودروهای فروخته شده در این کشور به رنگ سفید هستند. در اینفوگرافیک زیر می‌توانید به طور خلاصه نتایج گزارش سالانه شرکت Axalta Coating Systems را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Dadarbavar
    Dadarbavar | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    .

مطالب پیشنهادی