ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: خودروی اپل احتمالا ۲۰۲۸ از راه می‌رسد

یکی از تحلیلگران باسابقه مسائل مربوط به اپل پیش بینی می‌کند که برخلاف گزارش‌های اخیر اتومبیل برقی اپل زودتر از ۲۰۲۸ از راه نخواهد رسید. اخیراً گزارشاتی منتشر شده‌اند که از عرضه اتومبیل برقی اپل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

یکی از تحلیلگران باسابقه مسائل مربوط به اپل پیش بینی می‌کند که برخلاف گزارش‌های اخیر اتومبیل برقی اپل زودتر از ۲۰۲۸ از راه نخواهد رسید.

اخیراً گزارشاتی منتشر شده‌اند که از عرضه اتومبیل برقی اپل در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴ خبر می‌دهند. اما یکی از تحلیلگران مسائل مربوط به اپل یعنی «مینگ-چی کو» گزارشات قبلی را شتاب‌زده و با هدف افزایش ارزش سهام اپل توصیف کرده است. به گفته او، خودروی الکتریک کمپانی کوپرتینویی که فعلاً «اپل کار» نام گرفته در نزدیک‌ترین زمان، بین ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ از راه می‌رسد.

شایعه تولید اپل کار اوایل دی ماه امسال دوباره مطرح شد. آنطور که در گزارش‌ها آمده بود، تأمین کنندگان قطعات خودرو به سرعت در حال ارسال سفارشات برای اتومبیل اپل هستند و سال ۲۰۲۱ به عنوان تاریخ عرضه آن ذکر شده بود. خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود با توجه به پیشرفت اپل در توسعه فناوری باتری، سال ۲۰۲۴ را به عنوان تاریخ عرضه اپل کار پیش‌بینی کرد.

اما «کو» فکر می‌کند که پیش‌بینی‌های فوق به دور شتاب‌زده هستند. او با ذکر دو دلیل سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ را به عنوان تاریخ عرضه اپل کار پیش‌بینی کرده است. نخست اینکه هنوز هیچ گونه مشخصاتی از اپل کار و یا تأمین کنندگان آن به بیرون درز نکرده و در گزارشات قبلی نیز به آنها اشاره نشده است. دوم اینکه اپل به ندرت محصولی بزرگ، به ویژه محصولی مثل یک اتومبیل گران‌قیمت را بدون اطمینان از موفقیت آن در بازار معرفی کرده است.

کو فکر می‌کند که اپل در مقطع کنونی به جای سخت افزار، روی نرم افزار و به ویژه هوش مصنوعی و کلان داده (big data) تمرکز کرده است. به عقیده او اپل هنوز مسیری طولانی برای توسعه این فناوری‌ها در پیش دارد و سال ۲۰۲۱ برای عرضه اتومبیل بسیار زود است. او اشاره می‌کند که پیش‌بینی عرضه خودروی اپل در سال ۲۰۲۵ نیز بسیار خوشبینانه بوده و سال ۲۰۲۸ یا حتی فراتر از آن به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود.

در ادامه گزارش به فناوری نوآورانه باتری اپل کار نیز اشاره شده است. بر اساس شایعات، اپل در حال توسعه یک باتری مونوسل (تک‌سلولی) برای اتومبیل برقی خود است که برخلاف باتری‌های اتومبیل‌های الکتریکی فعلی از چگالی انرژی بیشتر و در نتیجه شارژدهی بیشتر برخوردار خواهد بود. اپل همچنین در حال توسعه سنسورهای مختلف به ویژه LiDAR است که به عنوان چشم‌ها و گوش‌های اتومبیل عمل کرده و داده‌های مختلف را به سیستم هوش مصنوعی انتقال خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی