ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

روسیه سال ۲۰۲۱ یک داروی جدید را برای درمان کرونا آزمایش می‌کند

ویروس کرونا همچنان در حال قربانی گرفتن است و گونه جدید آن هم با سرعت بالایی شیوع پیدا می‌کند. روسیه در گذشته توانسته واکسن «اسپوتنیک V» را توسعه دهد و حالا مدیر موسسه سازنده این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

ویروس کرونا همچنان در حال قربانی گرفتن است و گونه جدید آن هم با سرعت بالایی شیوع پیدا می‌کند. روسیه در گذشته توانسته واکسن «اسپوتنیک V» را توسعه دهد و حالا مدیر موسسه سازنده این واکسن از شروع آزمایش یک داروی آنتی‌بادی جدید برای مقابله با این بیماری در سال آینده میلادی خبر داده است.

مدیر موسسه علمی «گامالیا» به نام «الکساندر گینتسبورگ» ابراز امیدواری کرده که آزمایش این داروی جدید از پاییز سال آینده آغاز شود. روسیه از بیماران کووید-۱۹ درخواست کرده پلاسمای خون خود را به علت وجود آنتی‌بادی، برای پژوهش‌های آینده در اختیار این موسسه قرار دهد.

گینتسبورگ گفته:

«امیدوارم آزمایش‌های بالینی در پاییز آغاز شود. ما برای توسعه این دارو باید از چندین فناوری به صورت همزمان استفاده کنیم، کاری که هم اکنون در حال انجام آن هستیم.»

چندین ماه پیش رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ به کووید-۱۹ مبتلا شد و با استفاده از یک ترکیب دارویی آنتی‌بادی تجربی بهبود پیدا کرد. این دارو که توسط شرکت «ریجنرون» تولید شده، چند وقت پیش از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد.

آنتی‌بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که توسط سیستم ایمنی بدن تولید می‌شوند و به یک ویروس مهاجم می‌چسبند و آن را خنثی می‌کنند. ترکیب دارویی ریجنرون حاوی یک پادتن ساخته شده توسط این کمپانی به همراه یک آنتی‌بادی جدا شده از بهبودیافتگان ویروس کرونا است.

مدیر گامالیا اعلام کرده که داروی روسی با «پادتن مونوکلونال» ساخته می‌شود که در حقیقت نسخه مهندسی شده آنتی‌بادی‌های موجود در پلاسمای خون افراد بهبودیافته از کووید-۱۹ است.

روسیه از هفته گذشته قبول داوطلبان جدید برای آزمایش انسانی اسپوتنیک V را متوقف کرد. با توجه به عرضه عمومی این واکسن و همچنین افزایش میزان آن، سازندگان استفاده از دارونما در آزمایش‌ها را غیراخلاقی عنوان کردند.

چندین ماه پیش روسیه پس از اینکه واکسن اسپوتنیک V مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد، واکسیناسیون قشر آسیب‌پذیر را کلید زد. تا به امروز بیش از ۲۰۰ هزار شهروند روسیه این واکسن را دریافت کرده‌اند. از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۳ میلیون نفر در روسیه به این بیماری مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۵۵ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۹ دی ۱۳۹۹

    روسیه ? ? ?

    • آریا
      آریا | ۹ دی ۱۳۹۹

      مثلث دروغ
      روسیه -چین - ایران

      • maahcity
        maahcity | ۹ دی ۱۳۹۹

        ? ? ?

مطالب پیشنهادی