ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ربات فولکس واگن بدون دخالت راننده خودروی برقی را شارژ می کند [تماشا کنید]

فولکس واگن در اواخر ۲۰۱۹ از یک ربات مفهومی برای شارژ خودروهای برقی پرده برداشت و حالا یک نمونه اولیه از آن را تولید کرده که شباهت زیادی به طرح مفهومی دارد و از چشمان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

فولکس واگن در اواخر ۲۰۱۹ از یک ربات مفهومی برای شارژ خودروهای برقی پرده برداشت و حالا یک نمونه اولیه از آن را تولید کرده که شباهت زیادی به طرح مفهومی دارد و از چشمان دیجیتال بهره می‌برد.

این ربات به صورت تئوری عملکرد ساده‌ای دارد. زمانی که خودروی برقی خود را پارک کنید، شما یا حتی خودروی شما می‌تواند درخواست شارژ کند. حالا نوبت ربات فولگس واگن است که از ایستگاه خارج و دست بکار شود.

این ربات یک همراه با یک باتری قابل حمل به سمت خودروی شما حرکت کرده و در ادامه باتری را به ماشین وصل می‌کند و به ایستگاه بازمی‌گردد. تا اتمام فرایند شارژ باتری، این ربات می‌تواند به دیگران سرویس‌دهی کند. در نهایت با شارژ کامل باتری یا درخواست شما، این ربات باتری را از خودرو جدا می‌کند و آن را به ایستگاه برمی‌گرداند. اگر این ربات در مسیر خود با خودرو یا عابر پیاده مواجه شود، توقف می‌کند.

در حالی که با یک ایده جالب روبه‌رو هستیم، با محدودیت‌هایی مواجه است. برای مثال خودرو باید به شبکه «V2X» متصل باشد تا بتواند با ربات ارتباط برقرار کند، البته هنوز با محصول نهایی روبه‌رو نیستیم و شاید تغییراتی را تجربه کند.

ربات فولکس واگن

با توجه به اینکه فولکس واگن نمونه اولیه این ربات را به نمایش گذاشته، احتمالا به نسخه نهایی و تجاری آن دست پیدا کرده اما همچنان نمی‌خواهد آن را نشان دهد. بجای اینکار تصمیم به انتشار یک تیزر کوتاه و چندین عکس از این ربات گرفته است.

مدت‌هاست قابلیت شارژ خودکار موردتوجه فولکس واگن قرار دارد و البته تنها شرکتی نیست که در این زمینه فعالیت می‌کند و کمپانی‌های بزرگ دیگری هم می‌خواهند به چنین فناوری دست پیدا کنند. فولکس واگن تا به امروز توانسته شبکه‌های شارژ سریع بزرگی را در آمریکا و همچنین اروپا راه‌اندازی کند. باید منتظر ماند و دید این شرکت آلمانی چه زمانی از نسخه نهایی ربات خود رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی