ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه شیائومی MI 11 با پرچمدارهای اپل، سامسونگ و هواوی

شیائومی دیروز از MI 11 به عنوان پرچمدار جدیدش رونمایی کرد که آخرین موبایل قدرتمند سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود. MI 11 برخلاف تمام پرچمدارهای اندرویدی که امسال معرفی شدند، از چیپست جدید اسنپدراگون ۸۸۸ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

شیائومی دیروز از MI 11 به عنوان پرچمدار جدیدش رونمایی کرد که آخرین موبایل قدرتمند سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود. MI 11 برخلاف تمام پرچمدارهای اندرویدی که امسال معرفی شدند، از چیپست جدید اسنپدراگون ۸۸۸ برخوردار است که از این نظر آنرا یک سر و گردن بالاتر از رقبایی نظیر گلکسی نوت ۲۰ ، هواوی میت ۴۰ و گلکسی S20 پلاس قرار می‌دهد.

هرچند طی مراسم معرفی شیائومی MI 11 با آیفون ۱۲ پرو مکس مقایسه شد اما تقریبا نصف این پرچمدار اپل قیمت دارد و منصفانه این است که آنرا با هم‌قیمت‌های خودش مقایسه کنیم. از طرف دیگر شیائومی گوشی جدید را چنان پر قدرت و با امکانات مهیج همراه کرده که حتی مدل‌های با صدها دلار قیمت بیشتر را نیز به چالش می‌کشد.

از اینرو در ادامه مطلب MI 11 را در دو جدول محک زده‌ایم. جدول اول شامل آیفون ۱۲، میت ۴۰ و نوت ۲۰ 5G است که تقریبا در یک رده قیمتی قرار دارند.

جدول دوم اما نورسیده شیائومی را در کنار میت ۴۰ پرو، گلکسی S20 پلاس 5G و آیفون ۱۲ پرو قرار می‌دهد که در رده قیمتی بالای ۱۰۰۰ دلار قرار دارند.

همانطور که می‌بینید MI 11 تنها موبایلی است که به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ با مودم 5G یکپارچه X60 مجهز شده. این چیپست از نظر توان پردازش، هوش مصنوعی، قابلیت‌های مربوط تصویربرداری و پردازش تصویر از اساس دگرگون شده که برای MI 11 مزیتی بزرگ به شمار می‌رود.

علاوه بر پردازنده در جدول اول وضوح نمایشگر MI 11 از تمام رقبا بالاتر است و در جدول دوم هم تنها گلکسی S20 پلاس 5G با کمی اختلاف بالاتر از آن قرار می‌گیرد. در بخش حافظه رم نیز تنها همین دو مدل از تراشه ۱۲ گیگابایتی برخودار هستند.

از نظر دوربین پرچمدار جدید روی کاغذ از سنسور قوی‌تر ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد اما قدرت تصویربرداری به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و باید دید MI 11 در عمل چه برای گفتن دارد. در نهایت نوبت به قیمت می‌رسد که از این نظر اعداد جدول گویای همه چیز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی