ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی از تلویزیون جدید QNED با نمایشگر MiniLED رونمایی کرد

ال جی در آستانه برگزاری نمایشگاه CES 2021 از تلویزیون جدید خود با فناوری MiniLED رونمایی کرد. تلویزیون جدید ال جی LG QNED TV نام داشته و نمایشگر LCD آن از لامپ‌های LED بسیار کوچک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۱

ال جی در آستانه برگزاری نمایشگاه CES 2021 از تلویزیون جدید خود با فناوری MiniLED رونمایی کرد.

تلویزیون جدید ال جی LG QNED TV نام داشته و نمایشگر LCD آن از لامپ‌های LED بسیار کوچک به عنوان بک‌لایت استفاده می‌کند. سازنده کره‌ای می‌گوید سایز LEDهای به کار رفته در این تلویزیون یک دهم سایز LEDهای بکار رفته در تلویزیون‌های LCD قبلی است.

به گفته ال جی استفاده از لامپ‌های LED کوچک‌تر در QNED TV سبب می‌شود تا تعداد بیشتری از آنها را درون تلویزیون جای داد که منجر به افزایش روشنایی صفحه نمایش شده است. سازنده کره‌ای اضافه می‌کند که مزیت دیگر استفاده از LEDهای کوچک، تأثیر مثبت بر قابلیت لوکال دیمینگ (Local Dimming) و افزایش نسبت کنتراست خواهد بود. ال جی می‌گوید مدل 8K تلویزیون LG QNED TV از ۳۰ هزار LED به عنوان بک‌لایت استفاده می‌کند.

کوچک کردن LEDها به سازندگان تلویزیون اجازه می‌دهد تا تعداد بیشتری از آنها را درون تلویزیون قرار دهند که سبب افزایش کنتراست و نمایش رنگ مشکی طبیعی تر می‌شود.

ال جی می‌افزاید از فناوری‌های نقطه کوانتومی (Quantum dot) و نانوسل نیز در تلویزیون‌های جدید خود استفاده کرده تا دقت رنگ در آنها را افزایش دهد. این شرکت می‌خواهد بیش از ده مدل از سری تلویزیون‌های QNED در ابعاد مختلف و در رزوشولن‌های 8K و 4K و همچنین چند تلویزیون جدید OLED را در نمایشگاه CES 2021 معرفی کند.

اوایل ماه جاری میلادی سامسونگ نیز از آمادگی خود برای معرفی تلویزیون‌های MiniLED از برند QLED خبر داد و اواخر آذر ماه از تلویزیون ۱۱۰ اینچی 4K با نمایشگر MicroLED رونمایی کرد. این سازنده کره‌ای یک هفته قبل اعلام کرد که پیش از نمایشگاه CES و در رویدادی به نام The First Look 2021 در تاریخ ۱۷ دی (۶ ژانویه) از تلویزیون‌های جدید خود رونمایی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی