ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نمایشی عجیب از فولکس واگن تیگوان در تست گوزن؛ متزلزل اما موفق [تماشا کنید]

دست‌اندرکاران نشریه اسپانیایی km77 در تازه‌ترین ارزیابی خود به سراغ مدل 2020 از فولکس واگن تیگوان رفته و عملکرد این کراس‌اوور پرطرفدار آلمانی را در تست گوزن بررسی کرده‌اند که نتایج جالب توجهی را به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

دست‌اندرکاران نشریه اسپانیایی km77 در تازه‌ترین ارزیابی خود به سراغ مدل 2020 از فولکس واگن تیگوان رفته و عملکرد این کراس‌اوور پرطرفدار آلمانی را در تست گوزن بررسی کرده‌اند که نتایج جالب توجهی را به دنبال داشته است.

نسخه‌ای که توسط km77 ارزیابی شده، به سری R-Line تعلق دارد. این نسخه نیروی خود را از یک موتور 1.5 لیتری TSI با حدود 150 اسب بخار قدرت دریافت می‌کند، وظیفه انتقال قدرت آن را نیز گیربکس دوکلاچه بر عهده دارد. فولکس واگن این کراس‌اوور کامپکت را با تایرهای پیرلی اسکورپیون راهی بازار می‌کند.

همانگونه که در ویدیوی ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، در تلاش نخست تیگوان R-Line 2020 با سرعت 47 مایل (75 کیلومتر) وارد مسیر مارپیچ می‌شود. با توجه به برخورد به اولین مخروطی و واژگون شدن آن باید گفت کراس‌اوور پرفروش ژرمن‌ها در این تلاش ناکام باقی می‌ماند، هر چند شاید اشتباه راننده را بتوان دلیل اصلی این ناکامی دانست.

فولکس واگن تیگوان در تست گوزن

با افزایش سرعت به 48 مایل (77 کیلومتر) در ساعت، فولکس واگن تیگوان R-Line موفق می‌شود بدون انحراف از مسیر یا تماس با مخروطی‌ها، به انتهای مسیر مارپیچ رسیده و نمره قبولی را کسب کند. اما نکته تامل‌برانگیز اینکه سیستم تعلیق این خودرو هنگام تغییر مسیر ناگهانی، بسیار بازی کرده و اتاق آن مدام بالا و پایین می‌رود. این رفتار عجیب که مشابه آن نادر بوده، حسی از عدم اطمینان و بی تعادلی را منتقل می‌کند.

در تلاش سوم، سرعت اولیه تیگوان به 48.5 مایل (78 کیلومتر) در ساعت افزایش می‌یابد. این افزایش ناچیز سرعت، به بی‌تعادلی بسیار بیشتر و در نهایت انحراف از مسیر منجر می‌شود.

به چرخ‌های سمت راست خودرو دقت کنید، ارتباط آنها با زمین قطع شده است!

در رانندگی اسلالوم، سیستم کنترل پایداری فولکس واگن تیگوان R-Line دخالت زیادی انجام داده و سعی می‌کند با کنترل مداوم سرعت از احتمال واژگونی آن بکاهد. این امر سبب می‌شود رانندگی با تیگوان آنطور که باید روان و لذت‌بخش نباشد. با وجود این البته کراس‌اوور آلمانی با موفقیت به خط پایان مسیر اسلالوم می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی