ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی اکسون ۲۰ 5G دوربین زیر نمایشگر را آشکار می‌کند [تماشا کنید]

دوربین زیر نمایشگر آینده گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهد و زدتی‌ای چندین ماه پیش از اولین گوشی تجاری جهان با این فناوری رونمایی کرد. حالا ویدیوی کالبدشکافی زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ 5G منتشر شده که این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

دوربین زیر نمایشگر آینده گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهد و زدتی‌ای چندین ماه پیش از اولین گوشی تجاری جهان با این فناوری رونمایی کرد. حالا ویدیوی کالبدشکافی زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ 5G منتشر شده که این دوربین را به نمایش می‌گذارد.

کانال یوتیوب «JerryRigEverything» تا به امروز گوشی‌های زیادی را کالبدشکافی کرده و همچنین میزان مقاومت آن‌ها را مورد بررسی قرار داده. حالا این کانال به سراغ یک گوشی ویژه یعنی زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ 5G رفته و آن را کالبدشکافی کرده تا ما را با دوربین سلفی زیر نمایشگر این دستگاه آشنا کند، البته در گذشته مقاومت آن را بررسی کرده بود.

این گوشی هوشمند به علت استفاده از این فناوری دیگر نیازی به برش نمایشگر یا حفره درون آن برای میزبانی دوربین سلفی ندارد و زیر نمایشگر مخفی شده. در حالی که این دوربین عملکرد بی‌نظیری ندارد و اکسون ۲۰ هم گوشی بدون نقصی نیست، از فناوری بهره می‌برد که انتظار می‌رود طی دو سال آینده در بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار بگیرد. در گذشته شاهد چنین موضوعی درباره سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بوده‌ایم و حالا بسیاری از دستگاه‌ها از آن بهره می‌برند.

در کالبدشکافی زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ 5G ابتدا پنل پشتی آن به وسیله گرما و ابزارهای مخصوص جدا می‌شود. در ادامه شاهد جداسازی قطعات داخلی گوشی هستیم تا اینکه دوربین سلفی جدا می‌شود و روبه‌روی آن یک محل کوچک تقریبا شفاف به چشم می‌خورد.

این منطقه به علت رزولوشن پایین و تعداد پیکسل‌های کمتر نسبت به سایر بخش‌های صفحه، تقریبا شفاف است. با توجه به اینکه چنین بخشی کاملا شفاف نیست و باعث تغییر رنگ تصاویر می‌شود، یک نرم افزار برای رفع این مشکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت شاهد نمایش عملکرد دوربین سلفی این گوشی هستیم.

با توجه به گوشی زد‌تی‌ای، دوربین‌های زیر نمایشگر از نظر کیفیت هنوز راه طولانی در پیش دارند و باید منتظر بهبود عملکرد آن‌ها در آینده باشیم. تا زمانی که کیفیت این فناوری افزایش پیدا نکند، احتمالا به صورت تجاری در پرچمدارها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی