ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فراخوان مرسدس AMG برای GT کوپه به علت ارتفاع بیش از حد نوربالا

فراخوان خودروهای معیوب امری مرسوم در بین خودروسازان مطرح دنیا محسوب می‌شود. در اغلب موارد، خودروهای مشمول فراخوان دارای نقصی مهم بوده و در صورت عدم مراجعه ممکن است حوادث ناگواری پیش بیاید. اما گاها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

فراخوان خودروهای معیوب امری مرسوم در بین خودروسازان مطرح دنیا محسوب می‌شود. در اغلب موارد، خودروهای مشمول فراخوان دارای نقصی مهم بوده و در صورت عدم مراجعه ممکن است حوادث ناگواری پیش بیاید. اما گاها مواردی نیز دیده شده که در آنها سازندگان به خاطر ایرادی جزئی برای محصولات خود فراخوان صادر کرده‌اند.

در یکی از تازه‌ترین نمونه‌های این چنینی شرکت مرسدس AMG به علت اشتباهی که در مراحل مونتاژ چراغ‌های GT کوپه رخ داده، فراخوان داده است. به گفته کمپانی، چراغ‌های نوربالای این خودرو ارتفاعی بیشتر از حد استاندارد را روشن می‌کنند که این امر می‌تواند به خیره شدن و اختلال دید رانندگان خودروهای مقابل منجر شود.

نکته تامل‌برانگیز اینکه در ایالات متحده تنها 9 دستگاه مرسدس AMG GT مشمول این فراخوان می‌شود. این خودروها بین 6 فوریه و 29 آپریل سال قبل خط تولید را ترک کرده‌اند. با توجه به ماهیت این ایراد، به احتمال زیاد دارندگان مدل‌های مشمول از آن بی‌خبر هستند.

آنطور که سازمان امنیت ملی ترافیک بزرگ‌راه‌های آمریکا – موسوم به NHTSA – گفته، محدوده روشنایی چراغ‌های اصلی مرسدس AMG GT با استاندارد FMVSS 108 مربوط به لامپ‌ها و دیگر قطعات منعکس‌کننده نور همخوانی ندارد. این سازمان انحراف در سیستم هدفگیری چراغ‌های اصلی را که حین تولید رخ داده، علت اصلی نقص مذکور می‌داند.

به گفته خودروساز آلمانی، چنانچه فردی قبلا بدون مراجعه به نمایندگی مرسدس ایراد چراغ‌ها را برطرف کرده باشد، هزینه تعمیر به وی پرداخت نمی‌شود، چرا که خودرو تحت وارانتی است. اگر هم کسی هنوز اقدام به این کار نکرده، باید تا سال آینده و 9 فوریه منتظر بماند.

بد نیست اشاره کنیم کوپه جذاب و آتشین ژرمن‌ها از همان موتور معروف 4 لیتری V8 توئین توربو سود می‌برد. این موتور در AMG GT کوپه توانایی تولید 469 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و در عرض 3.9 ثانیه سرعت خودرو را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می‌رساند. برای خرید این کوپه پرطرفدار باید حداقل 115,900 دلار کنار گذاشت.

نسخه قوی‌تر AMG GT با پسوند C به فروش می‌رسد. موتور فوق در این نسخه به‌گونه ای تنظیم شده که 550 اسب بخار قدرت و 681 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با توجه به موتور قوی‌تر، شتاب این نسخه 0.3 ثانیه کمتر است و قیمت پایه آن از 150,900 دلار آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی