ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آزمایش موفق پیشرانه راکت فضایی توسط استارتاپ هندی [تماشا کنید]

استارتاپ پرتاب راکت هندی «Skyroot» سال ۲۰۲۰ را با یک موفقیت بزرگ در برنامه توسعه پرتابگر «Vikram-I» به پایان می‌رساند. این استارتاپ با موفقیت توانسته آزمایش آتش مرحله پیشرانش راکت سوخت جامد خود را انجام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

استارتاپ پرتاب راکت هندی «Skyroot» سال ۲۰۲۰ را با یک موفقیت بزرگ در برنامه توسعه پرتابگر «Vikram-I» به پایان می‌رساند. این استارتاپ با موفقیت توانسته آزمایش آتش مرحله پیشرانش راکت سوخت جامد خود را انجام دهد که در Vikram-I مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اولین بار یک شرکت خصوصی هندی توانسته مرحله پیرانش یک راکت سوخت جامد را طراحی کند، بسازد و آزمایش کند. این استارتاپ توانسته بود در سال جاری میلادی آزمایش آتش مرحله بالاتر یک نمونه اولیه را با موفقیت انجام دهد و حالا آزمایش آتش مرحله پیشرانش را انجام داده است.

Skyroot این مرحله راکت سوخت جامد خود را با استفاده از ساختار کامپوزیت کربنی تولید کرده و فرایند تولید کاملا خودکار بوده. استفاده از این ساختار به معنای کاهش ۵ برابری وزن این مرحله در مقایسه با استفاده از فولاد است. هدف این استارتاپ، استفاده از فرایند یکسان در تولید نمونه نهایی Vikram-I است که هزینه‌های این پرتابگر کوچک را کاهش می‌دهد. علاوه بر این موضوع، قابلیت اطمینان‌پذیری این پرتابگر هم افزایش پیدا می‌کند چرا که هیچ قسمت متحرکی ندارد و احتمال خرابی آن کمتر است.

موتور نهایی مرحله سوم Vikram-I نسبت به مدلی که به تازگی آزمایش شده، ۴ برابر ابعاد بزرگتری دارد و Skyroot در حال تولید ۴ موتور راکت سوخت جامد دیگر است. این استارتاپ سال آینده پس از پایان ساخت این موتورها، آن‌ها را آزمایش خواهد کرد.

Skyroot به دنبال انجام اولین پرتاب Vikram-I در دسامبر سال آینده میلادی است که بخشی از هزینه‌های این پرتاب توسط سازمان تحقیقات فضایی هند پرداخت می‌شود. این استارتاپ تا به امروز موفق به جذب ۴.۳ میلیون دلار سرمایه شده و هم اکنون درگیر جذب ۱۵ میلیون دیگر سرمایه است.

در نهایت Skyroot می‌خواهد به اولین کمپانی خصوصی هندی فعال در زمینه ساخت و استفاده از پرتابگرها تبدیل شود. هند چندین ماه پیش امکان فعالیت شرکت‌های خصوصی در این زمینه را فراهم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی