ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار ساخت تراشه در ۲۰۲۰ بالاترین رشد را در یک دهه اخیر تجربه کرد

امسال تقاضا برای چیپ‌ها رشد بالایی را تجربه کرد و به نظر می‌رسد میزان درآمد بازار ساخت تراشه به بالاترین حد در یک دهه اخیر رسیده است. شرکت تحلیل بازار «TrendForce» در گزارشی جدید از رشد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

امسال تقاضا برای چیپ‌ها رشد بالایی را تجربه کرد و به نظر می‌رسد میزان درآمد بازار ساخت تراشه به بالاترین حد در یک دهه اخیر رسیده است.

شرکت تحلیل بازار «TrendForce» در گزارشی جدید از رشد ۲۳.۷ درصدی درآمد بازار ساخت تراشه خبر داده و اعلام کرده درآمد شرکت‌های فعال در این حوزه به ۸۴.۶ میلیارد دلار رسیده. علت چنین رشد بالایی مربوط به شیوع ویروس کرونا و دورکاری اکثر کارکنان در سراسر جهان می‌شود.

این کمپانی پیش‌بینی کرده که سال آینده این بازار با رشد ۶ درصدی مواجه شود و همچنان ظرفیت تولید محدود باقی می‌ماند اما تقاضا افزایش پیدا می‌کند. انتظار می‌رود سال ۲۰۲۱ با ادامه دورکاری کارکنان با وجود تزریق واکسن در کشورهای مختلف، جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و همچنین بازیابی اقتصاد جهانی تقاضا با افزایش روبه‌رو شود.

ظاهرا تقاضا برای قطعات مختلف در سال آینده میلادی افزایش پیدا خواهد کرد چرا که نسل آینده شبکه‌ها مانند 5G و همچنین وای فای ۶ به گوشی‌ها، لپ‎تاپ‌ها، سرور‌ها، تلویزیون‌ها و حتی خودروهای جدیدی وارد می‌شوند و رشدی در محدوده ۲ تا ۹ درصد خواهند داشت. با توجه به وضعیت کرونا در سال آینده میلادی، این اعداد ممکن است تغییر کند.

ساخت تراشه

TrendForce پیش‌بینی کرده که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، میزان تقاضا برای محصولات اصلاح خواهد شد چرا که افراد بیشتری به واکسن کرونا دسترسی پیدا می‌کنند و دوباره شاهد حضور کارکنان در دفاتر خواهیم بود. با این وجود نباید چندان منتظر کاهش تقاضا برای تراشه‌ها باشیم.

در نیمه دوم سال آینده میلادی گوشی‌های 5G محبوبیت بیشتری در میان کاربران پیدا می‌کنند و همچنین زیرساخت‌های شبکه مانند 5G و وای فای ۶ هم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که همین موارد می‌تواند منجر به رشد بازار ساخت تراشه در سال ۲۰۲۱ شود. احتمالا سال آینده با کمبود چیپ روبه‌رو می‌شویم که یک بحران در ساخت دستگاه‌های الکترونیکی و حتی خودروها در پی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی