ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جف بزوس از کشتی جدید بلو اوریجین برای مهار بوستر راکت‌ها رونمایی کرد

جف بزوس مؤسس بلو اوریجین از کشتی جدید این شرکت برای مهار مرحله اول راکت‌های فضایی رونمایی کرد. این کشتی که ۶۰۰ فوت (تقریباً ۱۸۳ متر) طول دارد، به افتخار مادر بزوس جکلین (Jacklyn) نامگذاری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

جف بزوس مؤسس بلو اوریجین از کشتی جدید این شرکت برای مهار مرحله اول راکت‌های فضایی رونمایی کرد.

این کشتی که ۶۰۰ فوت (تقریباً ۱۸۳ متر) طول دارد، به افتخار مادر بزوس جکلین (Jacklyn) نامگذاری شده و قرار است از آن به عنوان پلتفرم متحرک برای مهار مرحله اول راکت «نیو گلن» استفاده شود. بلو اوریجین این کشتی را که پیشتر Stena Freighter نام داشت، سال ۲۰۱۸ خرید و عملیات تغییر کاربری و تغییر نام آن را شروع کرد.

بزوس در مورد این کشتی گفت: «مرحله اول نیو گلن پس از هر پرواز روی جکلین فرود خواهد آمد. اسمی بهتر از این نمی‌شد برایش انتخاب کرد—مادرم همیشه به ما بهترین مکان و بهترین محبت را حین بازگشت به خانه نشان داده است.»

ناسا اواخر آذر ماه در قراردادی ارزشمند با بلو اوریجین مجوز استفاده از راکت نیو گلن در مأموریت‌های فضایی آینده شامل پرتاب ماهواره و مأموریت‌های سیاره‌ای را صادر کرد. قرار است این راکت سال ۲۰۲۱ برای اولین بار از دماغه «کیپ کاناورال» پرتاب شده و مرحله اول آن پس از جدایی روی کشتی جدید در اقیانوس اطلس فرود آید.

اسپیس اکس نیز به روش مشابهی مرحله اول راکت‌های خود را مهار می‌کند. این شرکت از دو کشتی خودران که در اقیانوس اطلس مستقر می‌شوند مرحله اول راکت فالکن ۹ را پس از پرتاب‌ها مهار می‌کند. جالب است بدانید این دو کشتی برای ادای دین به «یان بنکس» نویسنده فقید رمان‌های علمی-تخیلی اهل اسکاتلند، Of Course I Still Love You و Just Read the Instructions نامگذاری شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed
    saeed | ۱۰ دی ۱۳۹۹

    فقط ایلان ماسک خدای خلاقیت و نوآوری

  • itachi
    itachi | ۱۰ دی ۱۳۹۹

    بزوس فقط کارای ایلان ماسکو داره کپی میکنه از خودش خلاقیتی نشون نمیده

مطالب پیشنهادی