ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سینوفارم اثر بخشی واکسن خود را ۸۰ درصد اعلام کرد

شرکت داروسازی سینوفارم با انتشار بیانیه‌ای از اثربخشی 79.34 درصدی واکسن کرونا چینی سینوفارم در آزمایش‌های بالینی مرحله نهایی خبر داد. این شرکت به دنبال صدور تاییدیه در پی کسب مجوز برای تزریق عمومی واکسن ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

شرکت داروسازی سینوفارم با انتشار بیانیه‌ای از اثربخشی 79.34 درصدی واکسن کرونا چینی سینوفارم در آزمایش‌های بالینی مرحله نهایی خبر داد. این شرکت به دنبال صدور تاییدیه در پی کسب مجوز برای تزریق عمومی واکسن خود است.

واکسن سینوفارم توسط انستیتوی محصولات بیولوژیکی پکن تولید شده است. در حالیکه اوایل آذرماه امارات از اثربخشی 86 درصدی این واکسن خبر داده بود‌؛‌ اکنون و در فاز سوم، اثربخشی واکسن کرونا سینوفارم از سوی شرکت سازنده 79.34 درصد اعلام شده است.

سینوفارم، جزئیات بیشتری در مورد رده سنی افراد تحت آزمایش با این واکسن ارائه نکرده است. حتی تعداد افرادی که به صورت داوطلب واکسن را دریافت کرده‌اند نیز مشخص نیست. اینکه اثربخشی واکسن روی 100، 1000 یا ده هزار نفر آزمایش شده باشد، می‌تواند حایز اهمیت باشد.

«جین دونگ یان» ویروس شناس دانشگاه هنگ کنگ می‌گوید:

«اگر داده‌های مرتبط با آزمایش‌های بالینی را منتشر نکنند، همه چیز در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.»

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سازنده واکسن چینی قابل مقایسه با آمار و داده‌های مرتبط با واکسن‌های مدرنا و فایزر نیست.

شرکت‌های داروسازی چینی برای تولید واکسن کووید-19 با همتایان غربی خود رقابت می‌کنند؛ اما بی‌شک انتشار داده‌های آزمایش‌های بالینی بسیار حائز اهمیت است. باتوجه به اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین محدود است، شاید آزمایشگاه‌های داروسازی مجبور هستند برخی آزمایش‌ها را خارج از کشور چین انجام دهند و به همین دلیل با مشکلاتی روبرو هستند.

تاکنون تزریق واکسن تولید شده توسط فایزر در بیشتر کشورها از جمله ایالات متحده‌، انگلستان و اتحادیه اروپا تایید شده است. همچنین ایالات متحده و کانادا مجوز استفاده از واکسن مدرنا را صادر کرده‌اند.

واکسن سینوفارم برخلاف واکسن‌های فایزر و مدرنا نیازی به نگهداری در دمای بسیار پایین ندارد. در نتیجه گزینه خوبی برای کشورهای فقیرتر محسوب می‌شود.

اگرچه که اثربخشی واکسن سینوفارم نسبت به اثربخشی 94.1 درصدی مدرنا و 95 درصدی فایزر کمتر است؛ اما همین میزان اثربخشی، ‌رقمی بالاتر از آستانه 50 درصدی تعیین شده توسط محققان بین‌المللی واکسن کووید 19 است. در نتیجه آن را برای استفاده گسترده توسط عموم قابل استفاده می‌کند.

تاکنون نزدیک به یک میلیون نفر در چین این واکسن را دریافت کرده‌اند و هیچ‌گونه عوارض جانبی بعد از تزریق آن گزارش نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ دی ۱۳۹۹

    احتمالا آقایون نا محترم همین آشغال رو به اسم ایرانی رونمایی کردن

    • Alireza?
      Alireza? | ۱۰ دی ۱۳۹۹

      یک بار نشد تو حرف مفت نزنی?

      • reza almasi
        reza almasi | ۱۰ دی ۱۳۹۹

        چرا حرف مفت؟؟؟ نه اینکه این وصله به آقایون نمی چسبد!!!

      • dr x dr xx
        dr x dr xx | ۱۰ دی ۱۳۹۹

        تو کار بزرگترا فضولی نکن بچه جان

مطالب پیشنهادی