ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

دادگاه ادعای اپل مبنی بر نقض کپی رایت توسط «کورلیوم» را رد کرد

شرکت «کورلیوم» که از iOS پشتیبانی می‌کند، به تازگی توانسته در دادگاه اپل را شکست دهد. اپل سال گذشته میلادی از این کمپانی به دلیل نقض کپی رایت و توسعه نرم افزار یکسان با iOS ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

شرکت «کورلیوم» که از iOS پشتیبانی می‌کند، به تازگی توانسته در دادگاه اپل را شکست دهد. اپل سال گذشته میلادی از این کمپانی به دلیل نقض کپی رایت و توسعه نرم افزار یکسان با iOS شکایت کرده بود.

محققان امنیتی با استفاده از نرم افزار کورلیوم می‌توانند باگ‌ها و نقص‌های امنیتی سیستم عامل اپل را شناسایی کنند که اپل از این موضوع راضی نبود. حالا طبق گزارشی جدید، یک قاضی در فلوریدا ادعاهای این غول فناوری کوپرتینویی را رد کرده. به اعتقاد قاضی «اسمیت»، کورلیوم به خوبی نشان داده که تحت شرایط استفاده عادلانه عمل می‌کند:

«دادگاه با درنظر گرفتن تمام عوامل ضروری، به این موضوع پی برده که کورلیوم تمام اقدامات برای استفاده منصفانه را انجام داده، بنابراین استفاده این شرکت از iOS برای محصولش مجاز است.»

کورلیوم

اپل در دادخواست خود به این موضوع اشاره کرده بود که کورلیوم به صورت غیرمجاز سیستم عامل و برنامه‌هایی را کپی کرده که روی آیفون و آیپد اجرا می‌شوند. این کمپانی گفته بود:

«کورلیوم به سادگی همه چیز را با جزئیات یکسان کپی کرده، از کد گرفته تا رابط کاربری گرافیکی و آیکون‌ها.»

نرم افزار کورلیوم در حقیقت یک کپی دیجیتالی از iOS، آیتونز و المان‌های رابط کاربری ایجاد کرده که در پلتفرم تحت وب یا پلتفرم اختصاصی آن وجود دارد و محققان امنیتی می‌توانند از آن برای کشف باگ‌ها استفاده کنند. به اعتقاد کورلیوم، محققان با نرم افزار آن ساده‌تر می‌توانند نقص‌های امنیتی را پیدا کنند که همین موضوع به اپل کمک می‌کند.

کورلیوم به استفاده منصفانه از محصول اپل اشاره کرده بود که قاضی آن را قبول کرده. طبق گفته اپل، این کمپانی برای ایجاد نرم افزار خود اقدامات امنیتی اپل را دور زده و قانون کپی رایت «هزاره دیجیتال» را نقض کرده. در حال حاضر این کمپانی نسبت به رای دادگاه واکنشی نشان نداده است.

اپل به عنوان جایگزین کورلیوم، چند وقت پیش یک برنامه تحقیقاتی امنیتی به نام «Security Device Research Program» را راه‌اندازی کرد و از چند روز پیش شاهد ارسال دستگاه‌های این برنامه به توسعه‌دهندگان هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی