ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ توقف تولید پنل‌های LCD را تا یکسال دیگر به تعویق می‌اندازد

سامسونگ در آینده نزدیک تولید پنل‌های LCD را متوقف نمی‌کند و حداقل تا یکسال دیگر شاهد تولید این پنل‌ها برای تلویزیون‌ها و مانیتورها خواهیم بود. سامسونگ دیسپلی، بازوی تولید نمایشگر این غول فناوری کره‌ای به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

سامسونگ در آینده نزدیک تولید پنل‌های LCD را متوقف نمی‌کند و حداقل تا یکسال دیگر شاهد تولید این پنل‌ها برای تلویزیون‌ها و مانیتورها خواهیم بود.

سامسونگ دیسپلی، بازوی تولید نمایشگر این غول فناوری کره‌ای به دنبال تعطیلی کسب و کار تولید پنل‌های LCD خود در پایان سال جاری میلادی بود، اما پس از مدتی تصمیم گرفت تا مارس ۲۰۲۱ به تولید این پنل‌ها ادامه دهد. دلیل چنین تصمیمی، رشد چشمگیر تقاضا برای این پنل‌ها در دوران همه‌گیری ویروس کرونا بود.

سامسونگ ماه گذشته میلادی اعلام کرد که به تولید این پنل‌ها در کارخانه «آسان» حداقل برای ۳ ماه دیگر ادامه می‌دهد. حالا این کمپانی کره‌ای به دنبال تولید آن‌ها حداقل تا یکسال آینده است و ظاهرا درخواست سامسونگ الکترونیک از سامسونگ دیسپلی باعث چنین تصمیم‌گیری شده است.

طبق گزارشی جدید، سامسونگ دیسپلی با درخواست سامسونگ الکترونیک مبنی بر ادامه تولید نمایشگرهای LCD برای یکسال دیگر، موافقت کرده است. به نظر می‌رسد تولید طولانی‌تر این پنل‌ها تاثیری روی سود سامسونگ دیسپلی ندارد و این پنل‌ها همچنان در کارخانه آسان در کره جنوبی به تولید می‌رسند.

پنل‌های LCD

بهره‌مندی از پنل‌های سامسونگ دیسپلی در تلویزیون‌ها و مانیتورها به نفع سامسونگ الکترونیک تمام می‌شود. این کمپانی کره‌ای در ابتدا قصد داشت پنل‌های LCD موردنیاز برای تلویزیون‌های مینی ال‌ای‌دی را از شرکت‌های چینی تامین کند، اما حالا به سراغ سامسونگ دیسپلی رفته و با درخواست آن موافقت شده است.

ویروس کرونا هنوز در سراسر جهان وجود دارد و با وجود شروع واکسیناسیون در کشورهای مختلف، انتظار می‌رود سال آینده همچنان درگیر این بیماری باشیم، مخصوصا که گونه جدید آن با سرعت بالایی در بریتانیا شیوع پیدا می‌کند. در همین راستا کووید-۱۹ همچنان باعث دورکاری کارکنان در ۲۰۲۱ می‌شود که افزایش تقاضا برای لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و پنل‌های LCD را در پی دارد. شاید شرکت‌ها سال آینده با کمبود چیپ برای تولید محصولات خود مواجه شوند.

طبق پژوهش‌ها، قیمت پنل‌های LCD از زمان شروع بحران کرونا افزایش نزدیک به ۸۰ درصدی داشته و این احتمال وجود دارد که سال آینده میلادی دوباره با افزایش قیمت روبه‌رو شویم. ظاهرا تا زمانی که تقاضا برای این پنل‌ها وجود داشته باشد، سامسونگ به تولید آن‌ها ادامه می‌دهد. در حال حاضر نیمی از بازار این پنل‌ها در اختیار تولیدکنندگان چینی قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی