ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان یک عصر؛ ادوبی رسما به پشتیبانی از فلش خاتمه داد

شرکت ادوبی رسما از پایان کار نرم افزار فلش پلیر خبر داد. هما‌نطور که این شرکت پیشتر اعلام کرده بود، از روز اول ژانویه 2021 (‌12 دی‌ماه) دیگر از فلش پلیر  پشتیبانی نخواهد کرد و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

شرکت ادوبی رسما از پایان کار نرم افزار فلش پلیر خبر داد. هما‌نطور که این شرکت پیشتر اعلام کرده بود، از روز اول ژانویه 2021 (‌12 دی‌ماه) دیگر از فلش پلیر  پشتیبانی نخواهد کرد و از تاریخ 23 دی‌ماه (12 ژانویه) اجرای محتوای فلش را در فلش پلیر مسدود می‌کند.

سال‌هاست که صحبت از پایان عمر ادوبی فلش مطرح می‌شود. در سال 2017، ادوبی اعلام کرده بود که قصد دارد پشتیبانی از افزونه فلش را تا پایان سال 2020 قطع کند و اکنون وعده خود را عملی کرده است و کاربران باید با این برنامه خداحافظی کنند.

نرم‌افزار فلش پلیر جزو یکی از معروف‌ترین برنامه‌هایی است که برای مشاهده فایل‌های چند رسانه‌ای و اجرای برنامه‌های اینترنتی به کار برده می‌شد و در قالب افزونه‌ای برای مرورگرها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این افزونه در سال 1996 رسما از سوی ادوبی معرفی شد و در آن مقطع زمانی جزو محبوب‌ترین برنامه‌های پخش ویدیو و بازی آنلاین محسوب می‌شد.

این نرم افزار مشکلات امنیتی متعددی داشت و همین مساله باعث شد با ناکامی‌هایی روبرو شود. شرکت ادوبی اعلام کرده است که از 12 دی‌ماه دیگر آپدیت‌های امنیتی برای نرم افزار فلش ارائه نخواهد شد. این شرکت همچنین از کاربران درخواست کرده که این نرم افزار را از روی سیستم‌های خود حذف کنند.

تا وقتی کاربران فلش پلیر را از سیستم خود حذف نکنند، روی دستگاه باقی می‌ماند؛‌ اما ادوبی می‌گوید حذف برنامه به امنیت سیستم کاربران کمک می‌‌کند.

باتوجه به اینکه سه سال از زمان طرح اولیه این موضوع می‌گذرد، اپل برای کاربران خود تدابیری در نظرگرفته است و کاربران اپل مدت‌ها است بدون استفاده از فلش وبگردی می‌کنند. گوشی‌های آیفون، آیپد و آیپاد اپل از فلش پلیر پشتیبانی نمی‌کنند. سیستم‌های مک نیز از سال 2010 در حال انتقال از فلش هستند و در حال حاضر اگر کاربران فلش را نصب کنند، به صورت پیش فرض غیرفعال می‌شود.

البته سال‌هاست که رابطه شرکت‌های اپل و ادوبی متشنج بوده و همین مساله باعث شد که از همان سال 2010 و کوپرتینونشین‌ها در فکر راهکارهای جایگزین باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rayanlap
    Rayanlap | ۱۴ دی ۱۳۹۹

    خداحافظ دوست داشتنی....

مطالب پیشنهادی