ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت از دسترسی هکرهای SolarWinds به کدهای منبع خود خبر داد

ابعاد حمله گسترده هکرهای منتسب به روسیه به شرکت‌های دولتی و خصوصی آمریکا هر روز گسترده می‌شود و حالا مایکروسافت از دسترسی مهاجمان به کدهای منبع خود خبر داده است. ماه گذشته مقامات آمریکا از حمله ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

ابعاد حمله گسترده هکرهای منتسب به روسیه به شرکت‌های دولتی و خصوصی آمریکا هر روز گسترده می‌شود و حالا مایکروسافت از دسترسی مهاجمان به کدهای منبع خود خبر داده است.

ماه گذشته مقامات آمریکا از حمله سایبری گسترده‌ای خبر دادند که توسط گروه هک APT29 یا Cozy Bear منتسب به روسیه پیاده‌سازی و اجرا شده است. مایکروسافت قبلا تایید کرده بود که در این حمله سیستم‌هایش به بدافزار آلوده شده اما حالا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که که هکرها در تعدادی از مخازن به کدهای منبع دسترسی پیدا کرده‌اند اما حساب هک شده اجازه اصلاح و ویرایش کدها را نداشته است.

هکرها برای اجرای این حمله راهشان را به درون به‌روزرسانی‌های یک نرم‌افزار محبوب به نام Orion باز کردند. Orion توسط کمپانی SolarWinds ساخته شده که کارش پایش شبکه‌های متعلق به کسب‌وکارها و دولت است تا از قطعی آن‌ها جلوگیری کند.

به گفته مایکروسافت علی رغم رخنه عمیق هکرها شواهدی از دسترسی آنها به داده‌های مشتریان یا سوءاستفاده از سسیستم‌های این شرکت برای حمله به دیگران وجود ندارد. مایکروسافت به حجم سورس کدهای افشا شده یا کاربرد این کدها اشاره‌ای نکرده است.

هرچند مایکروسافت سعی در کمرنگ جلوه دادن اهمیت دسترسی هکرها به سورس کدها دارد اما از یک طرف با توجه به میلیون‌ها مشتری این شرکت و مییلیاردها کاربری که در سراسر دنیا از محصولات آنها استفاده می کنند و از طرف دیگر مهارت بالایی که مهاجمان از خود نشان داده‌اند در صورتی که کدهای افشا شده حاوی اطلاعات حساسی باشد امکان توسعه بدافزارهای بسیار مخربی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

این هک گسترده بزرگترین حمله سایبری به دولت آمریکا به شما می‌رود و «برد اسمیت»، رییس مایکروسافت نیز هشدار داده که ابعاد آن به همینجا ختم نمی شود: «این تنها حمله به هدفی خاص نیست بلکه هدف گرفتن اعتماد و اطمینان به زیرساخت‌های حیاتی جهان است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • پسر زمستان
    پسر زمستان | ۱۲ دی ۱۳۹۹

    اینجاست که باید قدر مک و لینوکس رو بهتر بدونیم :)

    • Mehrdad Kh
      Mehrdad Kh | ۱۲ دی ۱۳۹۹

      چه ربطی به سیستم عامل ها داره گل پسر!

    • dr x dr xx
      dr x dr xx | ۱۲ دی ۱۳۹۹

      ناموسا چه ربطی داشت ?

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۱۲ دی ۱۳۹۹

      فقط فن بوی بازی واسه حرفه ای جلوه دادن یونیکس فن ها.هیچ دلیلی هم پشتت نیست وقتی به عمق نگاه میکنیم میبینیم که سرویس ابری مایکروسافت از لینوکس استفاده میکنه ولی بازم میان میگن اینجاست که باید قدر لینوکس و مک رو بدونیم و صرفا خودتون رو سوژه خنده میکنید...
      فقط باعث عقب افتادن تکنولوژی میشین با این موج سازی هاتون.همین مایکروسافت نبود تکنولوژی در هر بخشی-کامپیوتر،معماری،پزشکی و...-حداقل بیست سال میرفت عقب.یادمون نره که مایکروسافت بود که شعارش(یک کامپیوتر رومیزی در هر خانه)باعث به کار گیری رایانه ها در هر بخشی چه خانگی چه صنعتی شد.
      تو شرکت تعریف میکردن کلی از این جوون ها و بچه ها میان که درگیر این موج های اوپن سورسن و میان و میگن با فلان تکنولوژی حال نمی کنن و میگن فلان شرکت اخه و بو میده.در حالی که همین موج سوار ها یک خط کد رو تویه یکی ریپازیتوری های اوپن سورس درست یا بروز نکردن.همزمان با این موج سواری هاشون هم دنیا داره پیشرفت میکنه و اینا گیر کردن تو عالم پر موج خودشون.

مطالب پیشنهادی