ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ مهارت نرمی که هر فریلنسر موفق باید داشته باشد

این روزها که افراد بسیاری به صورت دورکار یا فریلنسر کار می‌کنند؛ تقویت برخی مهارت‌ها می‌‌تواند موفقیت‌های بیشتری را برای چنین افرادی رقم بزند. برخی مهارت‌ها در حین تحصیل در مدرسه و دانشگاه آموزش داده ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰

این روزها که افراد بسیاری به صورت دورکار یا فریلنسر کار می‌کنند؛ تقویت برخی مهارت‌ها می‌‌تواند موفقیت‌های بیشتری را برای چنین افرادی رقم بزند.

برخی مهارت‌ها در حین تحصیل در مدرسه و دانشگاه آموزش داده نمی‌شوند؛ لذا لازم است هر شخصی خودش این مهارت‌ها را کسب کرده و در خود تقویت کند. برای آنکه بتوانید در فعالیت‌های شغلی خود به عنوان فریلنسر موفق‌تر ظاهر شوید؛ این 5 مهارت نرم را در خود تقویت کنید.

مهارت مدیریت زمان

اگر به عنوان فردی دورکار مشغول فعالیت هستید، باید بتوانید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید. زمان، ثروتی ارزشمند در اختیار ماست که باید قدر آن را بدانیم. در برخی پروژه‌ها، مهلت تحویل کار توسط کارفرما مشخص می‌شود و افرادی که به صورت دورکار فعالیت می‌کنند باید بتوانند در زمان‌های تعیین و توافق شده کار را تحویل بدهند. افراد دورکاری که می‌توانند، پروژه‌های محول شده را در زمان مناسب تحویل بدهند، به موفقیت‌های خوبی در کار خود دست پیدا می‌کنند.

ممکن است در جریان کار اتفاقات مختلفی رخ بدهد و کار را به تعویق بیندازد. اگر مهلت کار به پایان رسیده و نتوانستید آن را تمام و کمال انجام دهید، حتما از کارفرما زمان اضافی بخواهید و در مورد مشکل به وجود آمده صحبت کنید. به مشتریان یا کارفرما اطلاع بدهید که در زمان تعیین شده موفق به انجام کار مربوطه نشده‌اید. هرچند اگر دائما کارها را به تاخیر بیندازید، ممکن است در دریافت پروژه‌های بعدی کارفرما دیگر اعتماد سابق را به شما نداشته باشد.

مهارت حل مسئله

کتاب‌های بسیاری در مورد راز و رمزهای موفقیت فریلنسرها نوشته شده و در فضای مجازی نیز نکات بسیاری در مورد آن مطرح شده است؛ اما از بین همه این موارد یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها، حل مساله یا تفکر انتقادی است.

باید بتوانیم سناریوهای احتمالی که ممکن است در جریان کار رخ بدهد را مورد بررسی قرار دهیم. باید سعی کنیم در همه مراحل کار اهداف نهایی و نتایج را مورد توجه قرار داده و همواره این سوال را از خودمان بیپرسیم که «چه می‌شود اگر...» در این صورت می‌توانیم به عنوان نیروی دورکار، مسایل مربوط به کار را تا جای ممکن حل و فصل کنیم.

مهارت ارتباط موثر

یکی ازمهارت‌هایی که افراد فریلنسر باید به آن مسلط شوند، مهارت ارتباط موثر است. باید بتوانید به خوبی در مورد کارهایی که انجام می‌دهید به شکل مناسبی توضیح داده و نقاط قوت و ضعف را مشخص کنید. برای مشتریان شما بسیار اهمیت دارد که بتوانید با آنها از راه دور ارتباط موثری برقرار کنید.

اگر از راه دور با مشتریان خود در ارتباط هستید؛ باید در مورد خدمات، محصولات و سرویس‌ها به بهترین شکل توضیحات لازم را ارائه دهید.

اگر در مهارت‌های سخنوری و فن بیان ضعف دارید، بهتر است این ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنید. مهارت‌های ارتباطی در نوشتن نیز برای فریلنسرها حائز اهمیت است. با اعتماد به نفس و تسلط قوی بر مهارت‌های ارتباطی می‌توانید به فردی متخصص تبدیل شوید.

مهارت کار به صورت فردی و هم‌افزایی را یاد بگیرید

فردی که به صورت فریلنسر کار می‌کند باید بتواند همان‌طور که در پروژه‌های فردی و تک نفره موفقیت آمیز ظاهر می‌شود؛ در پروژه‌هایی که به صورت کارگروهی قرار است به سرانجام برسند نیز با کمک مهارت‌های کارگروهی، کار را به خوبی پیش ببرد.

وقتی هم به صورت فردی و هم در گروه کارها را به خوبی پیش ببرید، درنهایت نتیجه نهایی بسیار مطلوب خواهد بود.

مهارت مثبت‌اندیشی

افراد دورکار که مهارت‌های مثبت اندیشی را در خود تقویت می‌کنند، به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا خواهند کرد. وقتی نگرشی مثبت به کار، کارفرما و مشتریان داشته باشید، می‌توانید در فضایی سالم‌تر به فعالیت خود ادامه دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی